Kako "pravilno" ulaufati popolnova novo mašino?

Da bo vlekl!!!
Odgovori
Uporabniški avatar
urosbe
Most Wanted
Prispevkov: 587
Pridružen: 16 Maj 2005, 23:49
Kraj: Škofja Loka

Kako "pravilno" ulaufati popolnova novo mašino?

Odgovor Napisal/-a urosbe »

Kako "pravilno" ulaufati popolnova novo mašino?

Če bi me vprašal preden sem prebral naslednji članek, bi brez pomisleka rekel... prvih 1000, prižgi motor in ga pusti laufat, dokler ne dosežeta voda in olja svoje delovne temperature nato pa postopoma... prvih nekaj kilometrov ueasy kar se da, nato pa stopnuješ, tako da po kakšnem tanku že kdaj na polno pohodiš, ampak le za kratek čas. Po prevoženih 1000km obvezno zamenjaj olje.

No, ko sem pa prebral naslednje, pa moram priznati, da sem rahlo zmeden. Tip pravi, da je najbolj pomembnih prvih 30 kilometrih... in njegov nasvet je:

- ogrej mašino
- vozi na hard (najboljš na dyno in nekaj zaporednih run-nov narest)
- po cca 30km zamenjaj olje in si zmagal :D

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Sedaj pa vas vprašam, kaj si mislite o tem?

LP
Uroš
Uporabniški avatar
Pugi
N2O addiction team founder
Prispevkov: 2148
Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
Kraj: Turbolandija
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Pugi »

Mislim da se zadeva razlikuje od mašine do mašine. Poglej recimo od bandita mašino, kašne navodila je dobu samo zravn odmične... Pri novejših avtomobilih pa baje sploh ni dobr da ga šparaš na začetku. Js nimam nobenga mnenja, ker nimam izkušenj... Sm pa mojga že precej hit tišal in ni nobene razlike, da bi bli zj pa kšni cilindri v pizdi al pa kej takga.
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
Uporabniški avatar
urosbe
Most Wanted
Prispevkov: 587
Pridružen: 16 Maj 2005, 23:49
Kraj: Škofja Loka

Odgovor Napisal/-a urosbe »

No, sprašujem za motorje, ki dajo tudi nekaj od sebe... verjetno ne bi spraševal za motor novega Cliota 1.2 16V, ki da od sebe 75 konj (govorim na pamet), kjer bi v končni fazi prišel na 70-75. Po mnenju avtorja članka, naj bi bila razlika lahko tudi 5-10%. Pri 300 konjski zverini se pa že pozna razlika, a jo boš ulaufal na 270 al pa 300 :D
PozerQ
Pawa user
Prispevkov: 128
Pridružen: 24 Apr 2005, 18:16
Kraj: Borovnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a PozerQ »

Če mene prašaš, je treba že od začetka delat z avtom, tko k boš cel čas, ker avto je v garanciji samo prve dve leti :D
"An Audi without Quattro is like non-alcoholic beer"

Slika
M3
Pawa user
Prispevkov: 112
Pridružen: 02 Mar 2005, 20:14
Kraj: Koper
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a M3 »

sej v luki koper poskrbijo da se mašine ulaufajo na ta način O:) sicer ne
30km ampak saj za unih par kilometrov :D edino mogoče prvo točko izpustijo 8-[
Slika
Uporabniški avatar
ITAL-JET
Mal več k dim
Prispevkov: 99
Pridružen: 12 Feb 2006, 08:05
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ITAL-JET »

M3 napisal/-a:sej v luki koper poskrbijo da se mašine ulaufajo :D edino mogoče prvo točko izpustijo 8-[
To je pa čist res!
Uporabniški avatar
smile4me
Pawa user
Prispevkov: 120
Pridružen: 02 Apr 2006, 19:11
Kraj: fetish machen

Odgovor Napisal/-a smile4me »

sej že preden ga kupš ti ga spustijo do blokade
Elektrika je edina kurba k zna res nazaj udart ce jo preveč slataš!
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Jest mislim, da je tole mal bolna fora. To se je en odloču, da bo preko neta uniču čimveč motorjev.

Če ene druzga, se morajo vsaj obročki "usest", da motor začne dobro delat. In to traja kr dost kilometrov, pač odvisno od materiala obročkov. Maš pa pol še kr dost kritičnih komponent v motorju, ki se morajo "uležt", da potem lepo lavfajo, kot so recimo vsi ležaji itd itd....
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
monster_d
Pošastko
Prispevkov: 349
Pridružen: 24 Okt 2004, 22:53

Odgovor Napisal/-a monster_d »

Meni je nekak najbolj logicno da ga vozis cist normalno enih 1000kilometrov brez pretiravanja. do 4k rpm . Pred tem pa se je avto kako uro ali dve na mestu laufal, ceprav eni pravijo da ni dobro.Usaj tak sem sam naredo.
Sicr pa usak ma drugo teorijo.
lp
Uporabniški avatar
drmo
Racing freak
Prispevkov: 633
Pridružen: 20 Feb 2006, 16:16
Kraj: Ljubljana - Dravle

Odgovor Napisal/-a drmo »

jest mam skret od renoja že 3 leta....novga pohodu, redno tiščim do blokade pa ni nč narobe z avtom. Če se misl kej zjebat se nej takoj ne pa čez 1000 km. Res pa je da ga zmer ogrejem.
borisk
Greenstuff
Prispevkov: 35
Pridružen: 24 Okt 2006, 16:34

Odgovor Napisal/-a borisk »

sej novejši motorji imajo veliko manjše tolerance, kot včasih, pomembno je samo da se motor ogreje, potem se lahko praktično na full peleš, ni sicer priporočjivo, zdrži pa... na tistem linku je še en zanimiva trditev, namreč to , da se vlaufuje motor z mineralnim oljem.. ima kdo razlog zakaj???

lp boris
Uporabniški avatar
JohnyR
Supraman
Prispevkov: 164
Pridružen: 13 Dec 2004, 12:16
Kraj: KK

Odgovor Napisal/-a JohnyR »

Jst vem, da je ZaX tako ulafaval svoj motor, ko je naredu big turbo predelavo, pa ima 333 KM (1,8 turbo).
A Supra will emerge and take the Throne!

www.raceland.si
borisk
Greenstuff
Prispevkov: 35
Pridružen: 24 Okt 2006, 16:34

Odgovor Napisal/-a borisk »

a ni fora da mineralna olja imajo samo daljšo življensko dobo, mažejo pa nekatera celo bolje ??
TypeKoshiR
Biceps Tuner
Prispevkov: 913
Pridružen: 16 Nov 2004, 10:06
Kraj: Sk.Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a TypeKoshiR »

Sintetika ima daljso dobo, mineralna pa krajso, mineralca stolce v masini z visokimi rpm in rata voden dost hitr...posledica da ne maze vec...sem pa jest svojo masino isto ulaufal na mineralcu oz. je se notr, zdej bo sel notr Motul \:D/ \:D/ \:D/
MUGEN CR-X
bOnZy
sesalc tunning kid
Prispevkov: 65
Pridružen: 05 Nov 2004, 02:32
Kraj: Breg pri Žirovnici (okolica Bleda)

Odgovor Napisal/-a bOnZy »

enkrt sm gledu na discovery channel al na enmum drugmum da majo teli vozniki k peljejo čist nov avto iz fabrke do kamjona in od tm naprej ukazano da pohodjo mašino čist do dile, zej čist točn ne vem zakaj, vem pa da sm prebrou da se ena snov nardi, ki neki zaščit al svečke al mašino alnevem kaj ..... se mi zdi pa da so glih od BMWja proizvodnjo prikazoval :)

kokr kol, pr ns zmeri k smo dobl nov avto, lepo ogret, pol ga pa prtiskaš ko da je mašina že utečena ... do zej nismo mel niti enga problema ;)

tut prodajalec nam je reku, prvo lepo počas ogret, pol pa lahko stiskate gas ... in tut do zej ni blo nobenga problema ;)

pa vrjem, nobena dirkalna mašina ne rab takoimenovanega utekanja, to ogrejejo pol pa gas čim bolj možno, če bo počl bo počl takoj, drgac ne bo nikol ;) .... tut recmo jest k dirkam s skuterji ... na nov mašina sestavlena, vse novo, ni da ni ... ogrejem gas do daske, pa mi je mašine delala vedno brez problema ;)


Lp
pUt tHe pEdAl tO tHe mEtAl iN sEkAj oViNkE!! :>
Slika Slika
Uporabniški avatar
zlabo
Pawa user
Prispevkov: 133
Pridružen: 14 Sep 2006, 16:08
Kraj: Nožice

Odgovor Napisal/-a zlabo »

hm, najprej ko sem začel brat to temo, se mi je vse skupaj zdelo kar malo neumno, sem prvič slišal kaj takega...
ko pa sem v celoti prebral tisto stran, pa lahko rečem, da je kar zanimiva teorija no, in DEJANSKO ji celo verjamem =P~
očitno ima teorija o utekanju na "izi" tak pomen še iz časov 20, 30 let nazaj, ko so vse stvari delali na nekaj procentno toleranco, zdej pa je to bistveno drugače. novi avtomobili so narjeni dosti natančno in se ga da novega na polno tišat.
je pa pri utekanju na "hard" očitno vse samo v obročkih, da se čim lepše prilagodijo in potem tesnijo tako kot je treba

P.S.: zakaj je beseda "DEJANSKO" izpisana z veliko, čeprav sem jo jaz napisal z malo? ](*,)
Uporabniški avatar
Pugi
N2O addiction team founder
Prispevkov: 2148
Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
Kraj: Turbolandija
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Pugi »

Zato ker ima beseda DEJANSKO pri nas DEJANSKO en poseben pomen. SunShiner ima dejanskonitis in njegov sindrom se pojavlja povsod po forumu ;)
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
modriDIRKAC
Dragster
Prispevkov: 88
Pridružen: 13 Okt 2004, 16:10
Kraj: Kranj Mavčiče

Odgovor Napisal/-a modriDIRKAC »

kolega je delu par let nazaj pri enem kar priznanem vw mehaniku...tiste čase se je še na veliko delalo generalne...zdaj se bolj motorje menja oz kar cele avte...no k bistvu...
ta mehanik je vsakič ko so sestavl motor; ni važno al je bil bencinar ali dizel potem ko je avto prvič vžgal prtisnu mašino do blokade in jo držu cca 1min...
kao če bo zdele zdržu bo skoz delu....
prva prestava je za okras...druga pa kople....
Uporabniški avatar
zlabo
Pawa user
Prispevkov: 133
Pridružen: 14 Sep 2006, 16:08
Kraj: Nožice

Odgovor Napisal/-a zlabo »

ja dobr, sam to pa baje spet ni dobr, nej bi se avto najprej ogrel, pol pa do daske, sploh turbača je fajn če se ga prej malo ogreje 8-[

pugi: LOL :-s
Odgovori