Jeklo za izpušni kolektor

Pugijev najljubši del... Važn, da muca prede!
badger
Greenstuff
Prispevkov: 32
Pridružen: 04 Dec 2005, 09:56
Kraj: domzale

Jeklo za izpušni kolektor

Odgovor Napisal/-a badger »

Lep pozdrav!

Zanima me katere oznake ima inox, ki ga vi uporabljate za izdelavo kolektorjev?
Kateri zaščitni plin uporabljate na gorilniku in katerega za zaščito korena (Ar, Ar-He ali Ar-H)?
Kolikšen je procent O2 v cevi, da ne dobite v var oksidov?
Katera velikost šobe je na gorilniku in pretok?
Uporabniški avatar
Ferrarist
Pawa user
Prispevkov: 464
Pridružen: 25 Jun 2005, 23:01

Odgovor Napisal/-a Ferrarist »

AISI 304 oz. 1.4301 ali AISI 304L oz. 1.4306-drugi ma ene sestavine mal več,da se lepše vari,med tema pa itak če nisi glih mojster neboš opazu razlike...to je osnovni,najbolj uporabljani inox...
variš s čistim argonom,edino če variš z mig-mag postopkom,je boljša mešanica AR-CO2 oz. mislim,da se reče biogon al neki tazga...glede pretoka-nimam pojma,ker zmerej nastavim po občutku in nikol ne pogledam na manometer... #-o
Zadnjič spremenil Ferrarist, dne 26 Nov 2006, 18:20, skupaj popravljeno 1 krat.
badger
Greenstuff
Prispevkov: 32
Pridružen: 04 Dec 2005, 09:56
Kraj: domzale

Odgovor Napisal/-a badger »

Ja ta je tist čist osnovni 304. L izvedba pa je narjena za lažje varjenje, ker ma manj ogljika: - 304 ali druga oznaka 1.4301 ima 0,08 ogljika
- 304 L ali 1.4306 pa ima 0,03 ogljika

To velja tud za 316,904 povsod maš manj oglika za lažje varjenje.

Hvala drgač za info. Sem mislil, da bo še kdo kaj napisal.
borisk
Greenstuff
Prispevkov: 35
Pridružen: 24 Okt 2006, 16:34

Odgovor Napisal/-a borisk »

ja za podpihovanje(zaščito korena) mi uporabljamo kr argon, se pravi kr isti plin ko na vrhu, pa se pri raznih cevovodih vredi obnese, rs pa je da drugega sploh nismo probaval... za šobe je tk da cca 6mm bo dost lahk pa tut več al pa manj, ne neke vlke razlike. sploh če se še učiš.. plin pa po občutko, sej takoj vidiš če ne teče lepo, mal plina zram..
badger
Greenstuff
Prispevkov: 32
Pridružen: 04 Dec 2005, 09:56
Kraj: domzale

Odgovor Napisal/-a badger »

Varil sem že alu mig/mag, tig in rostfrei. Sam zanima me ker nism še nikol varil ali pa vidu tko u živo kako zgleda,če korensko ščitiš var.
Je mel kdo kakšne probleme z pokanjem po varih?

Mal bom uprašu tele fante na varilskem inštitutu k sm na eni specjalizaciji. Drgač je pa hudo lep var z orbitalnim tig varenjem res lepo za vidit. Na notranji strani imaš lahko koren vara konkavne , konveksne oblike ali pa ravnega z osnovnim materialom. To je bolj za farmacijo, ker majo strožje predpise.

Kolk daš pa pretok plina skoz cev, mogoče veš pribl? Itak se pol proba pa vidiš al maš porozn var, okside notr itd.

Zaščitni plini, če koga zanima;čisti Ar - vse vrste materialov
Ar/H2 - avstenitna krom - nikljeva jekla, nikelj in zlitine na bazi niklja
N2/H2 - jekla z izjemo visokotrdnostnih drobnozrnatih jekl, avstenitna jekla, ki niso stabilizirana s Ti
Ar/N2 - avstenitna krom - nikljeva jekla, dupleks in superdupleks jekla

Če bo kakšnemu prov prišlo!
badger
Greenstuff
Prispevkov: 32
Pridružen: 04 Dec 2005, 09:56
Kraj: domzale

Odgovor Napisal/-a badger »

Hvala Hemingway. Glih učer sem mel en izpit iz varilnih procesov in opreme. Zdaj mam pa drugi del pa materiali in njihova varivost.

Zanimive zadeve.
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Vidm da nekateri kle kr u iber obvladate te zadeve okorg varjenja.

Mene pa zanima, če kdo ve, kolk je problem zavarit železni nosilec iz recimo 5mm debele pločevine na recimo ohišje od diferenciala, ki pa je iz gusa.

Baje se uporablja neke drugačne elektrode in tud mal drugače je treba varit. A kdo ve kaj o tem?
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
badger
Greenstuff
Prispevkov: 32
Pridružen: 04 Dec 2005, 09:56
Kraj: domzale

Odgovor Napisal/-a badger »

Ja zdaj zadeva je taka. Pri gusu lahko ratajo ful težave. Če je siva al pa jeklena litina se to,da varit z mag postopkom. Variti se da sam so lahko težave. Če pa je modularna litina pa jst ne poznam nobene take zadeve.

Problem je, ker ga morš predgreva, počasi ohlajat, ker lahko pride do kaljivosti. Enkrat sm z Ar/CO2 zavaru en majhen nosilček (na debel osnovni material), pa se ga je zlo slišal k se je ohlaju.

Drugač dajejo v peč segrevat na neko določeno temp. in pa tudi ohlajat morš počasi.

Bom se pa mal pozanimal. Je pa res težko,ker če ne veš kašna je litina... :-k

Zanimivo pa je, da obstaja eksplozijsko varenje in sicer z tem postopkom lahko varimo zelo različne materiale. Wolfram-baker, aluminij-titan itd.

Bom vprašal tukaj na inštitutu.
Uporabniški avatar
Ferrarist
Pawa user
Prispevkov: 464
Pridružen: 25 Jun 2005, 23:01

Odgovor Napisal/-a Ferrarist »

_BANDIT_ napisal/-a: ...Mene pa zanima, če kdo ve, kolk je problem zavarit železni nosilec iz recimo 5mm debele pločevine na recimo ohišje od diferenciala, ki pa je iz gusa...
GUS...a to nej bi bla giza?
če je giza,se nit ne martrej,k neboš naredil nič pametnega oz. takga,ki ti bi držalo konkretno oz. tako kot je treba...če je pa lito železo,se nobeno železo ne vari lepše...Kako probaš?mi smo z brusilko mal zbrusli površino in z elektrodo potegnili kratek var...če je lito železo,se bo elektroda prijemala lepo,če je giza pa se bo var kar napihoval in ko boš taknil s kladvom,bo kar odletalo nazaj dol...
Uporabniški avatar
Ferrarist
Pawa user
Prispevkov: 464
Pridružen: 25 Jun 2005, 23:01

Odgovor Napisal/-a Ferrarist »

badger napisal/-a:... 304 L ali 1.4306 ...

UPS...sem zajebal :D
badger
Greenstuff
Prispevkov: 32
Pridružen: 04 Dec 2005, 09:56
Kraj: domzale

Odgovor Napisal/-a badger »

Nič nis zaj. važn, da je tista oznaka 304L. :D pa vemo zakaj se gre!
Rider
Najhitrejši avto brez mašine
Prispevkov: 326
Pridružen: 15 Maj 2005, 19:14
Kraj: Prevoje

Odgovor Napisal/-a Rider »

badger napisal/-a:Varil sem že alu mig/mag,



Tole me pa zanima kako to gre, če se ti da bolj podrobno razložit



Ful dobra debata, pride prav =D>
Project on hold...
Uporabniški avatar
Ferrarist
Pawa user
Prispevkov: 464
Pridružen: 25 Jun 2005, 23:01

Odgovor Napisal/-a Ferrarist »

nč posebnega...alu žica in drug plin,pa večjo amperažo...na moji bivši firmi je ene 15 takih aparatov :D
badger
Greenstuff
Prispevkov: 32
Pridružen: 04 Dec 2005, 09:56
Kraj: domzale

Odgovor Napisal/-a badger »

MIG je za varjenje nerjavnih jekel. Uporabljamo inertene pline to sta Ar in He, včasih pa dodamo tudi vodik.

MAG imaš pa za varjenje ostalih jekel. Uporabljamo aktivne pline kot so CO2, O2, ArCO2 itd.

Ne vem kako naj ti bolj podrobno napišem. Pri MIG/MAG postopkih uporabljamo žico navito na kolutu kot dodajni material. Nek mehanizem, ki poganja žico ali elektrodo skozi gorilnik (tista ročka) do osnovnega materiala (katerega želimo variti). V gorilniku imamo vstavljeno šobo itd.
Skozi to šobo vpihavamo željen zaščitni plin, ki sem ga napisal zgoraj, odvisno od postopka-tehnike.

Zaščitni plin (argon,helij, CO2...) uporabljamo zato, da v talino (var) ne vnašamo nezaželenih elementov iz ozračja. Primer: elektrode npr. bazične naj bi greli na 450 stopinj C. To pa zato, ker če jih pustimo pri normalni temp. navzemajo vlago in s tem oksidante, ki nam povzročajo napake.
Dobr če boš šel ti doma eno ograjo skupi vržt je čist neki drudzga kot pa, če greš varit nek plinovod,ki ga testirajo na več kot 50bar in imaš kontrole redtgen pa ultrazvok itd. Tukaj se pa pozna vse našteto.

Za aluminij je značilno to, da ima povrhnico ali zaščitno oksidativno plast, ki ščiti pred korozijo (rjavenjem). Ta povrhnica ima višje tališče kot alu in za preboj zahteva nekaj več vložene energije (toplote) kot pa sam alu. Alu ni nič posebnega za varit, nekaj vaje in to je to.

Je pa velik problem tako kot pri inox moramo paziti z kakšnim krtačam čistimo, brusilke itd. Ker če smo prej rezal železo in potem inox, bo ta začel rjaveti. Ne bom razlagal točno zakaj,ker je preveč.

Ne vem, če sem ti povedal tisto kar si hotel slišat,če ne kar vprašaj. :D
Rider
Najhitrejši avto brez mašine
Prispevkov: 326
Pridružen: 15 Maj 2005, 19:14
Kraj: Prevoje

Odgovor Napisal/-a Rider »

V osnovi vem kako poteka mig/mag princip varjenja (sem si ga že nekaj časa nazaj kupil :D), zanima me na kaj moram biti pozoren pri vrjenju AL z mag, namreč jasno je da rabim Al žico, kater plin rabim, kakšna je napetost(izmenična al enosmerna - kakšna je sploh pri varjenju "železa")? kakšni so tokovi?
Project on hold...
HF-Int
Greenstuff
Prispevkov: 47
Pridružen: 21 Jan 2006, 19:01
Kraj: Medvode

Odgovor Napisal/-a HF-Int »

badger res razturaš svaka čast! =D> =D> =D>
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
borisk
Greenstuff
Prispevkov: 35
Pridružen: 24 Okt 2006, 16:34

Odgovor Napisal/-a borisk »

Rider napisal/-a:V osnovi vem kako poteka mig/mag princip varjenja (sem si ga že nekaj časa nazaj kupil :D), zanima me na kaj moram biti pozoren pri vrjenju AL z mag, namreč jasno je da rabim Al žico, kater plin rabim, kakšna je napetost(izmenična al enosmerna - kakšna je sploh pri varjenju "železa")? kakšni so tokovi?
za alu rabiš izmenično napetost... in pa posluh in občutek za nastavljanje amperaže in dovoda žice, pa še plina se ponavad da za ene 30-40% več kot pri železo, forstfraj..
badger
Greenstuff
Prispevkov: 32
Pridružen: 04 Dec 2005, 09:56
Kraj: domzale

Odgovor Napisal/-a badger »

Ja ja ima ja! ](*,) Dej mi povej kakšen se ti zdi Kejžar,misli,mislm.

Pa Polajnarja smo mel tudi,če ga poznaš,Riharja mogoče?

Hvala za pohvale.
PeschA
Pawa user
Prispevkov: 179
Pridružen: 01 Dec 2004, 07:45
Kraj: Ševlje

Odgovor Napisal/-a PeschA »

Pismo delate lušte tukej.

Kaj bi blo boljš tako za hobi MIG/MAG, ali inverterski +TIG ? Jest se bolj nagibam na drugo varianto.
Slika
corsa_A
IQ>150
Prispevkov: 192
Pridružen: 26 Dec 2005, 22:30
Kraj: MS

Odgovor Napisal/-a corsa_A »

Za doma si kupi raje spodoben MIG/MAG aparat. Z njim se lahko hitro dobro naučiš delat pa še produktivnost je velika. Z tigi varit ni enostavno, pa še dražji so. Takšni hoby mig aparati so od 100 do 200ksit. Ti so ti čisto zadosti za delo na avtu in varjenje kakšnih profilov, dosti več pa itak neboš delal. Dobre TIG zadeve so od 400k naprej.

Npr Iskra 200A je bila pred nekaj časa za 120kSIT, včasih pa se da dobiti kaj rabljenega in starejšega ponavadi so ti aparati boljši kot ti za 200ksit ker je narejeno vse tako da preživi tebe :D
c20xe ITB-ji prodani
c20let corsa
Odgovori