djsly napisal/-a:
Ja tko kot je rekel ikst: vč zraka gre not pri istem pritisku
če gre več zraka, mora tud več benza in to ti je čist enostavna enačba za more powah
Pozdravljeni vsi skupaj!
Pri odmičnih gredeh ni vse tako zelo enostavno kot se ti zdi! Predvsem med odmičnimi gredmi za atmosferske in turbo motorje je ogromna razlika!
Pri NA motorjih se za povečanje moči izdelovalci gredi opirajo tudi na pojav "nepretrganega pretoka plina" (se opravičujem za neposrečen prevod). Namreč odmične gredi se naredi tako, da se odprtje sesalnih ventilov prekriva s časom, ko so izpušni ventili še odprti, (temu angleži rečejo OVERLAPING) kar pomeni da izpušni plini, ki izstopajo cilinder za sabo potegnejo še svežo mešanico. Večji del mešanice ostane ujet v cilindru, manjši del pa gre v nič direktno v izpuh. To je eden izmed razlogov zakaj pri dirkalnih avtomobilih na nizkih obratih smrdi po bencinu iz izpuha! Drugi stranski efekt je pa nižja efektivna kompresija pri nizkih obratih in posledično padec moči, nevoznost v nizkih obratih in visok štand gas.
Če sem dovolj uspešno razložil potem je lahko vsem jasno da odmične gredi za turbače ne delujejo enako, ker bi pri njih zaradi dodatnega polnjenja overlap prinesel samo izgubo moči, bencina... Turbo odmične imajo zato precej krajše čase odpiranja kot tiste za NA in tudi ne prinašajo tolikšnih dobičkov moči.
Jaz osebno imam recimo namesto serijske 240/230 stopinjske odmične gredi vgrajeno 295/295°. Serijsko je overlapa 7° sedaj ga imam pa 45° in na štand gasu (cca. 1500rpm) se avto trese, smrdi po bencinu... in deluje kot da bi imel turbo luknjo... ko se zavrti nad 3500rpm gre pa super!