Kako "pravilno" ulaufati popolnova novo mašino?
Kako "pravilno" ulaufati popolnova novo mašino?
Kako "pravilno" ulaufati popolnova novo mašino?
Če bi me vprašal preden sem prebral naslednji članek, bi brez pomisleka rekel... prvih 1000, prižgi motor in ga pusti laufat, dokler ne dosežeta voda in olja svoje delovne temperature nato pa postopoma... prvih nekaj kilometrov ueasy kar se da, nato pa stopnuješ, tako da po kakšnem tanku že kdaj na polno pohodiš, ampak le za kratek čas. Po prevoženih 1000km obvezno zamenjaj olje.
No, ko sem pa prebral naslednje, pa moram priznati, da sem rahlo zmeden. Tip pravi, da je najbolj pomembnih prvih 30 kilometrih... in njegov nasvet je:
- ogrej mašino
- vozi na hard (najboljš na dyno in nekaj zaporednih run-nov narest)
- po cca 30km zamenjaj olje in si zmagal
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Sedaj pa vas vprašam, kaj si mislite o tem?
LP
Uroš
Če bi me vprašal preden sem prebral naslednji članek, bi brez pomisleka rekel... prvih 1000, prižgi motor in ga pusti laufat, dokler ne dosežeta voda in olja svoje delovne temperature nato pa postopoma... prvih nekaj kilometrov ueasy kar se da, nato pa stopnuješ, tako da po kakšnem tanku že kdaj na polno pohodiš, ampak le za kratek čas. Po prevoženih 1000km obvezno zamenjaj olje.
No, ko sem pa prebral naslednje, pa moram priznati, da sem rahlo zmeden. Tip pravi, da je najbolj pomembnih prvih 30 kilometrih... in njegov nasvet je:
- ogrej mašino
- vozi na hard (najboljš na dyno in nekaj zaporednih run-nov narest)
- po cca 30km zamenjaj olje in si zmagal
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Sedaj pa vas vprašam, kaj si mislite o tem?
LP
Uroš
- Pugi
- N2O addiction team founder
- Prispevkov: 2148
- Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
- Kraj: Turbolandija
- Kontakt:
Mislim da se zadeva razlikuje od mašine do mašine. Poglej recimo od bandita mašino, kašne navodila je dobu samo zravn odmične... Pri novejših avtomobilih pa baje sploh ni dobr da ga šparaš na začetku. Js nimam nobenga mnenja, ker nimam izkušenj... Sm pa mojga že precej hit tišal in ni nobene razlike, da bi bli zj pa kšni cilindri v pizdi al pa kej takga.
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
No, sprašujem za motorje, ki dajo tudi nekaj od sebe... verjetno ne bi spraševal za motor novega Cliota 1.2 16V, ki da od sebe 75 konj (govorim na pamet), kjer bi v končni fazi prišel na 70-75. Po mnenju avtorja članka, naj bi bila razlika lahko tudi 5-10%. Pri 300 konjski zverini se pa že pozna razlika, a jo boš ulaufal na 270 al pa 300
Jest mislim, da je tole mal bolna fora. To se je en odloču, da bo preko neta uniču čimveč motorjev.
Če ene druzga, se morajo vsaj obročki "usest", da motor začne dobro delat. In to traja kr dost kilometrov, pač odvisno od materiala obročkov. Maš pa pol še kr dost kritičnih komponent v motorju, ki se morajo "uležt", da potem lepo lavfajo, kot so recimo vsi ležaji itd itd....
Če ene druzga, se morajo vsaj obročki "usest", da motor začne dobro delat. In to traja kr dost kilometrov, pač odvisno od materiala obročkov. Maš pa pol še kr dost kritičnih komponent v motorju, ki se morajo "uležt", da potem lepo lavfajo, kot so recimo vsi ležaji itd itd....
sej novejši motorji imajo veliko manjše tolerance, kot včasih, pomembno je samo da se motor ogreje, potem se lahko praktično na full peleš, ni sicer priporočjivo, zdrži pa... na tistem linku je še en zanimiva trditev, namreč to , da se vlaufuje motor z mineralnim oljem.. ima kdo razlog zakaj???
lp boris
lp boris
-
- Biceps Tuner
- Prispevkov: 913
- Pridružen: 16 Nov 2004, 10:06
- Kraj: Sk.Loka
- Kontakt:
-
- sesalc tunning kid
- Prispevkov: 65
- Pridružen: 05 Nov 2004, 02:32
- Kraj: Breg pri Žirovnici (okolica Bleda)
enkrt sm gledu na discovery channel al na enmum drugmum da majo teli vozniki k peljejo čist nov avto iz fabrke do kamjona in od tm naprej ukazano da pohodjo mašino čist do dile, zej čist točn ne vem zakaj, vem pa da sm prebrou da se ena snov nardi, ki neki zaščit al svečke al mašino alnevem kaj ..... se mi zdi pa da so glih od BMWja proizvodnjo prikazoval
kokr kol, pr ns zmeri k smo dobl nov avto, lepo ogret, pol ga pa prtiskaš ko da je mašina že utečena ... do zej nismo mel niti enga problema
tut prodajalec nam je reku, prvo lepo počas ogret, pol pa lahko stiskate gas ... in tut do zej ni blo nobenga problema
pa vrjem, nobena dirkalna mašina ne rab takoimenovanega utekanja, to ogrejejo pol pa gas čim bolj možno, če bo počl bo počl takoj, drgac ne bo nikol .... tut recmo jest k dirkam s skuterji ... na nov mašina sestavlena, vse novo, ni da ni ... ogrejem gas do daske, pa mi je mašine delala vedno brez problema
Lp
kokr kol, pr ns zmeri k smo dobl nov avto, lepo ogret, pol ga pa prtiskaš ko da je mašina že utečena ... do zej nismo mel niti enga problema
tut prodajalec nam je reku, prvo lepo počas ogret, pol pa lahko stiskate gas ... in tut do zej ni blo nobenga problema
pa vrjem, nobena dirkalna mašina ne rab takoimenovanega utekanja, to ogrejejo pol pa gas čim bolj možno, če bo počl bo počl takoj, drgac ne bo nikol .... tut recmo jest k dirkam s skuterji ... na nov mašina sestavlena, vse novo, ni da ni ... ogrejem gas do daske, pa mi je mašine delala vedno brez problema
Lp
pUt tHe pEdAl tO tHe mEtAl iN sEkAj oViNkE!! :>
hm, najprej ko sem začel brat to temo, se mi je vse skupaj zdelo kar malo neumno, sem prvič slišal kaj takega...
ko pa sem v celoti prebral tisto stran, pa lahko rečem, da je kar zanimiva teorija no, in DEJANSKO ji celo verjamem
očitno ima teorija o utekanju na "izi" tak pomen še iz časov 20, 30 let nazaj, ko so vse stvari delali na nekaj procentno toleranco, zdej pa je to bistveno drugače. novi avtomobili so narjeni dosti natančno in se ga da novega na polno tišat.
je pa pri utekanju na "hard" očitno vse samo v obročkih, da se čim lepše prilagodijo in potem tesnijo tako kot je treba
P.S.: zakaj je beseda "DEJANSKO" izpisana z veliko, čeprav sem jo jaz napisal z malo?
ko pa sem v celoti prebral tisto stran, pa lahko rečem, da je kar zanimiva teorija no, in DEJANSKO ji celo verjamem
očitno ima teorija o utekanju na "izi" tak pomen še iz časov 20, 30 let nazaj, ko so vse stvari delali na nekaj procentno toleranco, zdej pa je to bistveno drugače. novi avtomobili so narjeni dosti natančno in se ga da novega na polno tišat.
je pa pri utekanju na "hard" očitno vse samo v obročkih, da se čim lepše prilagodijo in potem tesnijo tako kot je treba
P.S.: zakaj je beseda "DEJANSKO" izpisana z veliko, čeprav sem jo jaz napisal z malo?
-
- Dragster
- Prispevkov: 88
- Pridružen: 13 Okt 2004, 16:10
- Kraj: Kranj Mavčiče
kolega je delu par let nazaj pri enem kar priznanem vw mehaniku...tiste čase se je še na veliko delalo generalne...zdaj se bolj motorje menja oz kar cele avte...no k bistvu...
ta mehanik je vsakič ko so sestavl motor; ni važno al je bil bencinar ali dizel potem ko je avto prvič vžgal prtisnu mašino do blokade in jo držu cca 1min...
kao če bo zdele zdržu bo skoz delu....
ta mehanik je vsakič ko so sestavl motor; ni važno al je bil bencinar ali dizel potem ko je avto prvič vžgal prtisnu mašino do blokade in jo držu cca 1min...
kao če bo zdele zdržu bo skoz delu....
prva prestava je za okras...druga pa kople....