nebivedu napisal/-a:No ko smo že pri ABS-u in ovinkih. Če zaviraš pred ovinkom in greš po pravilni krivulji v ovinek ti ni treba cel ovinek čisto nič bremzat.
Če voziš dost po terenu, ti tudi ne pomaga dosti, ko je večinoma podlaga gladka(blato, sneg, led), tko da večinoma daš v prvo prestavo pa reduktor in se voziš po hribu dol, tko da se kolesa stalno vrtijo in ne bremzaš.
Skratka jst ne potrebujem ABS-a in mi je trenutno v napoto. Pa ne mislim, da obvladam avta tok k kak voznik formule 1 al pa kak svetovno znan rally-ist. Če bi se vozil samo po cestah pa če bi norel bi ga najbrž rabil, če pa lepo voziš po predpisih in če ne izzivaš, ter predvidevaš kaj bo naredil voznik pred teboj in ga stalno opazuješ, se lahko večinoma (95%) izogneš vsem tistim zaviranjem do podna - ko ti ABS pomaga, al pa tut ne, če je predpotopen (na ledu ne dela - brez pa lahko vsaj kolesa blokiraš) ali pa če je pokvarjen (velik ljudi ima ABS pokvarjen - ker se jim zdi da itak so dal oni nove ploščice na avto pred pol leta in bi morale bit še dobre - pa zanemarijo lučko za bremze(ta je ponavad ista za abs in bremze))
Če voziš po terenu se strinjam, da ne rabiš ABSa. Na cesti je pa to samo dobrodošel dodatek. Strinjam se tudi, da se lahko čist normalno voziš brez, je pa dobrodošel dodatek v kritičnih situacijah, ko nisi ravno 100% skoncentriran in pride kaj vmes. Vem da se to načeloma nebi smelo dogajat, ampak včasih se nardi in takrat je ABS zakon.
Glede hitre vožnje je pa tako. Če zaviraš pred ovinkom pride ABS prav takrat ko preveč zaviraš. Takrat je težko biti vedno na 99% oprijema brez da bi zablokiralo, sploh na navadni cesti, kjer podlaga ni enakomerna. Brez ABS ti kolo zablokira in lahko avto pade iz ravnotežja.
Potem je pa tukaj še zaviranje v ovinek, kjer je pa ABS sploh zakon. t.i. trail braking, kjer zaviraš vse do apexa in je potrebno res natančno delo z zavoro. Če a ovinku zablokirajo kolesa enostavno odletiš, z ABSom pa izgubiš idealno linijo in to je vse.