Stran 1 od 2

Limited slip diferencial 1

Objavljeno: 04 Dec 2005, 23:27
Napisal/-a nodes
ker je tema aktualna in ne vem čemu zaklenjena
bi nadaljeval tu
lahko pa admin tudi pobriše


@nebivedu
to tvoje bi šlo pri električno krmiljeni šperi... pri mehanski je to res komplicirana izvedba

@hemingway
mene samo zanima kakšen koeficient si tu računal (zaporni moment/masa)
Se bom potrudil in dobiš moje...

..ker ima tale tvoja izvedba eno veliko slabost. Namesto razbremenitve planetnika in satelitov ju še dodatno obremenjuje za tisti tvoj zaporni moment. Če gre v tvojem primeru samo za prednji diferencial na buggy-ju, ki je običajno zaradi dve tretinske rasporeditve teže na zadnjo os, lahko hitro nkrat predimenzioniran... potem ni problema, to bo delal odlično. Zadaj bi pa verjetno kaj hitro pobiral ven le polomljene zobnike.
Vsekakor jaz to ne bi prakticiral na serijskih vozilih, kjer je diferencial že tako projektiran, da ne prese extremnih obremenitev, pardon voznikov, brez te zapore.

LP

Objavljeno: 05 Dec 2005, 02:24
Napisal/-a Pugi
Zadeva se nadaljuje iz tele teme:

http://www.zup-racing.com/forum/viewtop ... 5&start=40

Pa uspešno debato...

Re: Limited slip diferencial 1

Objavljeno: 05 Dec 2005, 07:13
Napisal/-a nebivedu
nodes napisal/-a:

@nebivedu
to tvoje bi šlo pri električno krmiljeni šperi... pri mehanski je to res komplicirana izvedba
LSD je bilo možno za ferozo kupit kot dodatno opremo (samo zadnjega) - zadeva je bila mehansko 33% zaklenjena - kar je pomenilo, da je bila stalno vklopljena in je delovala, ko se je eno kolo zavrtelo v prazno najmanj trikrat(uradni podatki iz papirologija - 700 strani manuala), se je moč prenesla na nasprotno kolo in je avto speljal. In ta zadeva je bila čisto mehanska. LSD je bila vedno samo delna zapora. Tisto, kar dela Hemi je bolj navadna 100% zapora kot pa LSD.

Objavljeno: 05 Dec 2005, 10:04
Napisal/-a modriDIRKAC
ma dej nebivedu kako lahk take bedarije govoriš....po ne vem kokih postih razlaganja še vedno ne štekaš principa delovanja hemijeve špere....
to je čist prava lsd špera s to edino razliko da on omejuje-bremza male zobnike pri kupljeni pa so bremzani velki zobniki...razultat je v končni fazi enak....je pa ta varianta verjetno edino izvedljiva v 99% serijskih difov ki po defoltu niso predvideni za špero....
pa še to k skoz neki sanaš če se en kolo tokrat zavrti se drugo enkrat bla bla....
če je zapora 20% to pomeni....da če je na enem kolesu 1000 Nm navora, (in ima to kolo slabo podlago...npr. led) bi pri difu brez špere to zavtelo v prazno....drugo kolo ki ima pa dobro podlago pa dobi samo 20% od 1000Nm se pravi 200 Nm....sicer je to 5 krat manj kot če bi bla zapora 100% ampak dostkrat čisto dovolj da nas reši is kake grde zagate....

in to vsekakor nima nobene veze s tem kolikokrat se katero kolo obrne....pomembno je le kakšen navor prenaša na cesto

Objavljeno: 05 Dec 2005, 10:18
Napisal/-a nebivedu
modriDIRKAC napisal/-a:ma dej nebivedu kako lahk take bedarije govoriš....po ne vem kokih postih razlaganja še vedno ne štekaš principa delovanja hemijeve špere....
to je čist prava lsd špera s to edino razliko da on omejuje-bremza male zobnike pri kupljeni pa so bremzani velki zobniki...razultat je v končni fazi enak....je pa ta varianta verjetno edino izvedljiva v 99% serijskih difov ki po defoltu niso predvideni za špero....
pa še to k skoz neki sanaš če se en kolo tokrat zavrti se drugo enkrat bla bla....
če je zapora 20% to pomeni....da če je na enem kolesu 1000 Nm navora, (in ima to kolo slabo podlago...npr. led) bi pri difu brez špere to zavtelo v prazno....drugo kolo ki ima pa dobro podlago pa dobi samo 20% od 1000Nm se pravi 200 Nm....sicer je to 5 krat manj kot če bi bla zapora 100% ampak dostkrat čisto dovolj da nas reši is kake grde zagate....

in to vsekakor nima nobene veze s tem kolikokrat se katero kolo obrne....pomembno je le kakšen navor prenaša na cesto
In pri tvojem primeru da bo bolj jasno bo moralo kolo s slabo podlago opraviti 5X več dela kot pa kolo z boljšim oprijemom, Torej če potrebuješ 1000Nm da se kolo obrne bi tole lahko kmečko povedal na takle način;
če se kolo s slabo podlago 5X obrne(1000NmX5) se bo drugo kolo na dobri podlagi obrnilo enkrat(200NmX5). In v čem je tukaj razlika med tem kar sem sam govoril in med tem kar ti govoriš, samo da sem sam povedal po kmečko(vsem bolj razumljivo)?

Imaš pa prav, 20% zapora diferenciala je dost da že večino terencev povleče iz dreka, za osebni avto pa da se na vsakem ledu pelje sicer počasi ampak se pelje.

Jst čist zastopim pricip hemijeve zapore. Ravno tako poznam principe ostalih zapor, ker se že kar nekaj časa s tem ukvarjam, ampak po kmečko razloženo je moje prav, tvoje je pa bolj sofisticirano, pa tričetrt ljudi ne razume razlage.

Objavljeno: 05 Dec 2005, 10:41
Napisal/-a nodes
hemingway je naredil pasivno zaporo... tisto ki ima v mislih nebivedu je progresivna. obrate pa verjetno nisi prav meril.

Testing the breakaway pressure
When rebuilding one of these units, it is important to lubricate all the parts EACH TIME you reassemble it. If you don't, the breakaway reading will get higher each time you test it. This is a hassle. It means taking the whole unit apart and relubricating every disk and plate in both sides of the case. Unfortunately it is the only way I know to get consistent test results. Use the same kind of gear lube you will be using in the car. Be sure you test it "wet". I tested one dry at 225 ft/lb, then lubed it and it tested at 50 ft/lb!

For working on Roadsters, I made a "test bench" from pieces of plywood as shown in the diagram. The one with the four holes is the end piece. The holes correspond to the wheel lugs in the axle. There are two of the other piece. The notch in the top is a support for the axle shaft. I lined this notch with aluminum sheet so the axles would turn freely. All three pieces are bolted to studs in my garage wall.


To mount the diff for testing, put one axle into the brackets with the wheel studs through the holes in the end bracket, then slip the case and ring gear assembly onto the axle splines. Slip another axle into the other side of the assembly and rest the axle shaft in the far bracket.


Other items you will need to test the breakaway pressure are a 4-foot bar of flat steel stock about 1 1/2-2 inches wide by 1/4" thick and a dial-type torque wrench (NOT a click-type). The bar will need to have two holes 4 1/2" apart near one end and two bolts welded to the other end. One bolt should be two feet from a point exactly between the holes and the other bolt should be another foot further down the bar. Use a good-sized bolt, like one that takes a 3/4" socket.


With the diff mounted in the test bench, slip the bar over the wheel studs in the axle. Put the torque wrench over one of the bolts (so that the wrench is parallel to the bar and the handle of the wrench is away from the axle) and gradually increase the pressure. Try to pull with consistent pressure. When the axle starts to turn, the pressure will bounce a bit then settle down. Record the steady reading. If it isn't right, take it apart and add or remove shims and try it again. The positioning of the bolts will allow you to test a wide range of breakaway pressures with a maximum of control. The near bolt has a multiplier of 3 and the far bolt has a multiplier of 4. For example, setting 80 ft/lb breakaway will be indicated by a torque reading of 20 ft/lb on the far bolt. Remember to re-lube all the plates and disks.

That's really about all there is to it. It's not magic; it's just time-consuming. Take your time, be careful and take good notes so you know what you did.

skice ne morem lepit...weba pa trenutno ne najdem

Objavljeno: 05 Dec 2005, 12:15
Napisal/-a JohnyR
@ hemingway

Edini problem pri tvoji rešitvi je ta, da pri brzini, ko se diff vrti, tiste ploščice še dodatno silijo v zobnike. Sej ni nujno da je to slabo, lahko pa ima zelo slab vpliv na trajnost zadeve.

Če je možnost (če imaš prostora), je bolje zavirati velike zobnike.



Kar se pa tiče razprave o LSD, šperah, ...

špera = blokada diferenciala = oba kolesa se vrtita enako.
Zdi se mi neumno govoriti o 100% šperi, če je špera samo takrat ko je diff zaklenjen.

LSD na drugi strani, določa glede na procent, kolika je najmanjša sila (navor) ki ga dobi posamezno kolo. Tle se ne sme mešat LSD z špero, ker pri šperi lahko kolo dobi vso silo (primer, ko je eno kolo v zraku), dokler pri 20 procentnem LSDju ne more dobiti več kot 20% če je drugo kolo v zraku.

Se pravi:
LSD (20 %): če je eno kolo čisto razbremenjeno, in po kardanu dobimo 100 Nm navora bo kolo z oprijemom dobilo 20 Nm.
špera: isti primer, dobi kolo z oprijemom polnih 100 Nm.


Upam da nisem preveč zabluzil.

Objavljeno: 05 Dec 2005, 12:18
Napisal/-a modriDIRKAC
nebivedu....še enkrat....najini razlagi se povsem razlukujeta....

primer....pogoji kot so bili prej omenjeni...20% zapora....

sklopko spustiš toliko da si v fazi tik preden spelješ....

torej je takrat na kolesih že navor....pa kljub temu da se kolesa niso še nič obrnila ima kolo ki je na dobri podlagi že 20 % celega navora...

po tvoji logiki bi se pa moralo kolo na slabi podlagi 5X obrnit da bi se tisto na dobri podl. 1X....

to mene bolj spominja na reduktor kot na špero....

Objavljeno: 05 Dec 2005, 12:22
Napisal/-a nodes
po kmečko povedano:

pospešek vozila je sila trenjamin(ktFn)X število pogonskih koles + (zaporni moment(Nm) X število pogonjskih koles-1)/(radius kolesa(m)/2)


velja, če je razlika sile samo na enem kolesu večja kot je zaporni momen/polmerom kolesa

Objavljeno: 05 Dec 2005, 15:44
Napisal/-a Charger
Preden se pobijete...

http://www.phantomgrip.com/

Zadeva deluje preskuseno ze mnogo let. Iz tujine bi se dobilo (ce podpirajo vas avto) za kaksnih 60 jurjevm Hemi je s svojo zadevo gotovo zelo konkurencen.

Objavljeno: 05 Dec 2005, 15:47
Napisal/-a nebivedu
modriDIRKAC napisal/-a:nebivedu....še enkrat....najini razlagi se povsem razlukujeta....

primer....pogoji kot so bili prej omenjeni...20% zapora....

sklopko spustiš toliko da si v fazi tik preden spelješ....

torej je takrat na kolesih že navor....pa kljub temu da se kolesa niso še nič obrnila ima kolo ki je na dobri podlagi že 20 % celega navora...

po tvoji logiki bi se pa moralo kolo na slabi podlagi 5X obrnit da bi se tisto na dobri podl. 1X....

to mene bolj spominja na reduktor kot na špero....
Dejmo razčistit zadevo!!!
Pri tem kar si ti napisal pomeni da, preden spelješ in je na enem kolesu že 100% navora, je na drugem že 20%(ker zadeva stalno dela).

Ali mi potem lahko razložiš tole
če si z kolesom, ki ima 100% moči na ledeni podlagi in drugo kolo stoji na grobem asfaltu da se bo avto sicer peljal počasi - ampak kolikokrat se bo obrnilo kolo na ledu(vemo da bo šibalo v prazno), preden se bo enkrat zavrtelo kolo na grobem asfaltu in potisnilo avto naprej? LSD je pa 20%.



Mislim da govoriva čisto o isti stvari, vendar si jo oba predstavljava na drugačen način. Meni je take zadeve razlagal en star osebek, ki že mnogo časa sestavlja te zadeve(od starih mehanikov se tudi učim, ker ponavadi vozim zelo stare avtomobile) in njegov opis je bil to kar sem napisal v tej in prejšnji temi.

Objavljeno: 06 Dec 2005, 09:27
Napisal/-a nodes
Charger napisal/-a:Preden se pobijete...

http://www.phantomgrip.com/

Zadeva deluje preskuseno ze mnogo let. Iz tujine bi se dobilo (ce podpirajo vas avto) za kaksnih 60 jurjevm Hemi je s svojo zadevo gotovo zelo konkurencen.
pa izračunajmo..čez palec

sila zapore na obodu gnanega kolesa = ((trenje x polmer satelita) x 2)x prestavno razmerje/polmer kolesa

(((Fn xKt) x rs) x 2) x i / r

2000N x.1 x.03 x1.5 x 2/ .33 = 54N
moment na kolesu = 18Nm

Q =18W
entropija ne narašča, do zrušitve ne bo prišlo, življenski vek špere potencialno dolg.... samo nažalost učinek zelo, zelo piškav

P.S.

še bolj po domače

če silo na kolesu delimo z zemeljskim pospeškom

Fk/g = (54kgm/s*2)/ (9.8ms*2) = 5.5kg

Objavljeno: 06 Dec 2005, 09:30
Napisal/-a modriDIRKAC
Ali mi potem lahko razložiš tole
če si z kolesom, ki ima 100% moči na ledeni podlagi in drugo kolo stoji na grobem asfaltu da se bo avto sicer peljal počasi - ampak kolikokrat se bo obrnilo kolo na ledu(vemo da bo šibalo v prazno), preden se bo enkrat zavrtelo kolo na grobem asfaltu in potisnilo avto naprej? LSD je pa 20%
ma tastar teb ni pomoči....

če sklopko spustiš ravno toliko da da zapora ne popusti potem se bo kolo na ledu zavrtelo ravno tolokokrat kakor tisto na asfaltu....v bistvu se bo zadeva obnašala kot da bi mel zašvasan dif....lahk pa npr zategneš ročno pa spustiš sklopko in bo zapora popustila pa se bo kolo na ledu vrtelo v prazno kot da bi mel dif. brez špere....pa lahk naviraš gas kokr hočeš tok časa da boš zažgal zaporo....

Objavljeno: 06 Dec 2005, 09:52
Napisal/-a JohnyR
Zdej ste pa začel bluzit. :-s


Moje mnenje:

Glede na to da LSD dela na principu razpodelitve sil, se bo verjetno kolo brez gripa vrtelo ko pr norcih. Če je LSD 20% in dobi kolo z gripom 20 Nm navora, potem ves ostali navor (80 Nm) vrti drugo kolo v prazno, kar pomeni, da se bi moralo vrteti več, kot pa je razmerje sil.


Treba tudi omenit, da LSD ni vsemogoč, in da so take situacije (kjer eno kolo sploh nima gripa, drugo pa ves grip) zelo redke in predvsem kratkotrajajoče. (razen če ima kdo veselje v vožnji po robu ledene plošče)


LSD je mišljen kot pripomoček, ki preprečuje vrtenje enega kolesa v prazno, ko sta le-ta na enaki podlagi. Drugod je pa bolj primerna špera.

Objavljeno: 06 Dec 2005, 10:12
Napisal/-a nodes
tako ja približno...odvisno je od uporabe

tud 5.5kg na ravni cesti brez upora pospeši osebni avto do 50km/h v 1500m

za buggy, ki vozi (zaradi grbin) veliko po dveh kolesih je pa špera zelo pomembna

Objavljeno: 06 Dec 2005, 12:18
Napisal/-a nebivedu
JohnyR napisal/-a: LSD je mišljen kot pripomoček, ki preprečuje vrtenje enega kolesa v prazno, ko sta le-ta na enaki podlagi. Drugod je pa bolj primerna špera.
Ta pripomoček vrti obe kolesi, le da je na enem 80% moči, na drugem pa 20% zato se avto tudi pelje, pri odprtem diferencialu bi bilo to 100 na enem in 0 na drugem, kar pomeni da bi avto stal.
Samo zato se gre.
modriDIRKAC napisal/-a: če sklopko spustiš ravno toliko da da zapora ne popusti potem se bo kolo na ledu zavrtelo ravno tolokokrat kakor tisto na asfaltu....v bistvu se bo zadeva obnašala kot da bi mel zašvasan dif....lahk pa npr zategneš ročno pa spustiš sklopko in bo zapora popustila pa se bo kolo na ledu vrtelo v prazno kot da bi mel dif. brez špere....pa lahk naviraš gas kokr hočeš tok časa da boš zažgal zaporo....
Od kje tebi misel, da ne razumem delovanja LSD-ja. Delovanje mi je čisto jasno. Če imaš odprt diferencial imaš na kolesih, ki sta na spolzki podlagi 100% moči, na drugem pa 0. Če narediš 20% zaporo pa to pomeni da se 100% moči zazporedi 80% gre na eno kolo na drugega pa deluje 20%. To pride zelo prav na terenu, ko se nagneš z terencem in je eno kolo v zraku. Zaradi zapore se prenese tistih 20% na drugo kolo, ki te zarad tega odpelje ven iz takega nagiba(al pa se prevrneš, če še naprej rineš v prevelik bočni naklon :evil:). Zaradi takega primera imam tut pobutan avto po obeh bokih in po strehi, ker sem ga povalal.
Zanima me kako gre ta prenos in to čisto po kmečko, ko prideš na spolzko podlago ali s terencom v en klanec. Naprimer;
Jst pridem s terencem na blaten ali zasnežen klanec in 2 kolesi obstojita, ker imam oba diferenciala odprta. Če bi imel 20% blokado zadaj, bi moralo biti tkole; Ko pridem v klanec se eno prednje kolo ustavi, drugo se vrti v prazno z 100% moči prvih dveh koles(50% skupne moči, ker imam 100% zaporo sredinskega diferenciala), zadaj pa se eno kolo vrti z 80% moči v prazno, drugo pa se tudi vrti v prazno ampak samo z 20% (spet 40 in 10% skupne moči).
Ali se obe zadnji kolesi vrtita enako hitro, ali eno prehiteva drugo, zaradi tega, ker je na njem več moči, kot pa na drugem - samo to me zanima?
A znaš na to odgovorit. (pa ne govort da mi ni pomoči - stavri, ki jih jst sprašujem se nanašajo na temo, vendar niso nobenega ključnega pomena pri vožnji z zaporo).

Objavljeno: 06 Dec 2005, 12:29
Napisal/-a JohnyR
Pri LSDju se bo kolo brez oprijema vrtelo veliko hitreje, kot drugo. Torej bo prehitevalo.

Prav zato sem pa gor napisal, da je za terence praktično uporabna le špera.

Objavljeno: 06 Dec 2005, 12:46
Napisal/-a nebivedu
JohnyR napisal/-a:Pri LSDju se bo kolo brez oprijema vrtelo veliko hitreje, kot drugo. Torej bo prehitevalo.
No zato sem tudi napisal, da ker se tako kolo vrti ponavadi z 100%-(procenti zapore) hitreje kot drugo kolo.
Pri 20% zapori se drugo kolo zavrti približno 4X preden se zavrti drugo kolo enkrat. Spraševal sem pa že v eni drugi temi, kok je procentna zapora potem da bi se eno kolo zavrtelo 5X drugo pa enkrat(pa sem si zdej sam zračunal, da bi mogla bit približno 16%. (očitno je da sem že od začetka mislil na isto stvar kot modridirkač, samo skupaj nisva prišla).
JohnyR napisal/-a: Prav zato sem pa gor napisal, da je za terence praktično uporabna le špera.
Špero rabiš na terencu če rineš po orenk blatu ali po globoki vodi, ker ne vidiš kaj je spodaj(ponavadi kaka močvirja), za kak sneg je dovolj že LSD, ravno tolk mora dat moči na drugo gumo, da se ta obrne. Večinoma je tukaj problem bočni naklon, ko zadnja guma pride v zrak in se vrti v prazno ali pa je na kupu snega, ki ga meče stran, guma, ki je pa v luknji spodaj pa stoji na mestu.

Objavljeno: 06 Dec 2005, 12:59
Napisal/-a nodes
Ali se obe zadnji kolesi vrtita enako hitro, ali eno prehiteva drugo, zaradi tega, ker je na njem več moči, kot pa na drugem - samo to me zanima?

zadnji kolesi se bosta vrteli toliko časa enako hitro dokler ne bo vhodni moment premagal zapore diferencijala, od tam naprej bo ves višek energije šel na kolo z manjšim uporom (njegova hitrost se bo povečala premosorazmerno dovedeni energiji)

Objavljeno: 06 Dec 2005, 13:30
Napisal/-a nodes
No zato sem tudi napisal, da ker se tako kolo vrti ponavadi z 100%-(procenti zapore) hitreje kot drugo kolo.
Pri 20% zapori se drugo kolo zavrti približno 4X preden se zavrti drugo kolo enkrat. Spraševal sem pa že v eni drugi temi, kok je procentna zapora potem da bi se eno kolo zavrtelo 5X drugo pa enkrat(pa sem si zdej sam zračunal, da bi mogla bit približno 16%. (očitno je da sem že od začetka mislil na isto stvar kot modridirkač, samo skupaj nisva prišla).


no tole si še vedno lahko nekam vtakneš

kakšna bo razlika med vrtenjem koles je izključno odvisno od moči dovedene nad močjo diferencialne zapore, ki bo šla v centrifugalno silo vrtečega kolesa