Turbina dizel-benz

Turbocharger in Supercharger... Učinkovit način povečanja moči motorja...
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Turbina dizel-benz

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

A mi lahko kdo odgovori na vprašanje, ki se mi postavlja že nekja časa in še nisem nikoli zasledil debate o tem?

Zanima me ali se turbine iz dizelskih in bencinskih motorjev kaj dosti razlikujejo med sabo?
Jasno mi je, da mora biti geometrija turbine (oblika, velikost, gostota, prenos) pač prirejena na določen motor.
Zanima pa me ali se te turbine razlikujejo med seboj tudi v materialih, zgradbi...? Se pravi, ali bi bilo zelo narobe, če bi dal recimo turbino iz dizla na bencinarja - ali obratno? OK, mogoče bi se vrtela ali prehitro ali prepočasi, ampak ali bi tudi zdržala (bencinski izpuh se verjetno kar precej razlikuje od dizelskega) ali bi jo polomilo ali stopilo?
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
Uporabniški avatar
Malecky
Fukus
Prispevkov: 1056
Pridružen: 29 Nov 2004, 22:00
Kraj: Žiri
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Malecky »

Js mam slike dizelske garret ce rabis, drugace si pa na skoraj vsa vprasanja sam odgovoril. :-s
Slika Tuning makes the heart grow fonder
Uporabniški avatar
Crash
Greenstuff
Prispevkov: 25
Pridružen: 05 Jul 2005, 12:08
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Crash »

Jaz sem skoz iskal bencinsko..........za svoj projekt.
Na koncu sem dobil dizelsko od omege..........kako se bo obnašalo, bomo videli......
Drugače pa je ta na izpušnem delu ravno tko velika, da ni neke "vizualne" razlike!! Ker sem pač potem gledal še samo velikost le-te!!
Po materialu ni razlike.........
Slika
Vedno GTti...........
Uporabniški avatar
2.7TT
Lost in space (big boot)
Prispevkov: 628
Pridružen: 12 Okt 2004, 09:41
Kraj: Skofja Loka

Odgovor Napisal/-a 2.7TT »

Stare dizelske turbine so precej podobne bencinskim, dugacna je predvsem geometrija lopatic na turbinskem delu (prilagojena za manjse in pocasnejse pretoke plinov).

Novejse dizelske turbine pa imajo spremenljivo geometrijo lopatic, kar pri bencinskih ni in verjetno nikoli ne bo.

Drugace pa ja, turbina je turbina, vazno da laufa in polni.

/jan
cresh
test dummy
Prispevkov: 184
Pridružen: 18 Okt 2004, 18:44

Odgovor Napisal/-a cresh »

dizel turbina gre na benz mašine.
croma_man
AMZS addicted
Prispevkov: 955
Pridružen: 30 Nov 2005, 16:28
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a croma_man »

tovornjak scena? 8-[
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Se pravi, če sklepamo po kmečki logiki:

Če mamo turbo dizel motor z 12 litri prostornine, ki se vrti na max 2000 RPM in pri 1500 RPM doseže 2 bara polnjenja, potem
bo pol manjši, se pravi 6 litrski bencinar zavrtel tako turbino s šeenkrat več obrati motorja, se pravi bi moral pri pribl 3000-4000 RPM filat pribl 1 bar. Je tako ali se motim?
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
HF-Int
Greenstuff
Prispevkov: 47
Pridružen: 21 Jan 2006, 19:01
Kraj: Medvode

Odgovor Napisal/-a HF-Int »

2.7TT napisal/-a:Stare dizelske turbine so precej podobne bencinskim, dugacna je predvsem geometrija lopatic na turbinskem delu (prilagojena za manjse in pocasnejse pretoke plinov).

Novejse dizelske turbine pa imajo spremenljivo geometrijo lopatic, kar pri bencinskih ni in verjetno nikoli ne bo.

Drugace pa ja, turbina je turbina, vazno da laufa in polni.

/jan
kakor vem se tudi pri bencinskih turbinah spreminja geometrija lopatic take turbine kakor vem se imenujejo hibridne turbine in so zelo drage
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Hibridna turbina je nekaj drugega. Ima recimo spremenjen kompresorski del (manši, večji,..) napram vročemu delu itd..
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
Uporabniški avatar
DrMr
Diplomant Pižotarstva
Prispevkov: 394
Pridružen: 03 Apr 2005, 09:28

Odgovor Napisal/-a DrMr »

_BANDIT_ napisal/-a:Se pravi, če sklepamo po kmečki logiki:

Če mamo turbo dizel motor z 12 litri prostornine, ki se vrti na max 2000 RPM in pri 1500 RPM doseže 2 bara polnjenja, potem
bo pol manjši, se pravi 6 litrski bencinar zavrtel tako turbino s šeenkrat več obrati motorja, se pravi bi moral pri pribl 3000-4000 RPM filat pribl 1 bar. Je tako ali se motim?
... ne vem če ima 12l samo eno turbino ?
... pa ni hibridna turbina dvojna turbina, vzporedno vezana mala in velika, med katerima avtomatika preklaplja glede na potreben izkoristek (vrtljaje)...
Slika
... kdor ne dirka, naj se vozi...
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Za un motor 12 litrov sem prepričan, da ima samo eno turbino, tako giant varianto.

Konec tedna dobim 2 dobri - delujoči na lager :D
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
Uporabniški avatar
DrMr
Diplomant Pižotarstva
Prispevkov: 394
Pridružen: 03 Apr 2005, 09:28

Odgovor Napisal/-a DrMr »

... blagor tebi, ko še maš dva kubika placa pod haubo =D>
Slika
... kdor ne dirka, naj se vozi...
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

če ne bomo pa kej ven odžagali ane ;)
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
Uporabniški avatar
DrMr
Diplomant Pižotarstva
Prispevkov: 394
Pridružen: 03 Apr 2005, 09:28

Odgovor Napisal/-a DrMr »

... pa ono dve delujoči je mišljeno za biturbo :serviser
Slika
... kdor ne dirka, naj se vozi...
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

ne ne, Če bo kdaj, bo kr single turbo. Za biturbo bi rabil manjše turbine.
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
Drifter
NISMO še skup sestavl :)
Prispevkov: 133
Pridružen: 30 Nov 2004, 14:49

Odgovor Napisal/-a Drifter »

pa bo zdržala obrate benz motorja?
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Kwa pa vem. Sej zato sprašujem tukaj gor.
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
Uporabniški avatar
DrMr
Diplomant Pižotarstva
Prispevkov: 394
Pridružen: 03 Apr 2005, 09:28

Odgovor Napisal/-a DrMr »

... to zaenkrat nihče ne ve,... saj ni finta obratov, finta je v pretoku,... po moji logiki imajo D motorji zaradi večjega izkoristka pri enaki moči (ali npr. vrtljajih) večji volumen plinov kot bencinski (kubiki pri isti temp), je pa temperatura plinov nižja, kar pomeni, da so plini počasnejši in hkrati še gostejši,... turbina pa se suče glede na pretok in maso plinov, kar ustvarja energijo, zato ni pomemben faktor nižji vrtljaji D motorja... z restriktorjem (na konus) na izpušni strani pred turbino, pa lahko izpušnim plinom povečaš pritisk in jo bolj zasučeš (ali pa z dušenjem za turbino-glušniki)... teoretiziram, ker praktično še to nisem sam sebi dokazal...
Slika
... kdor ne dirka, naj se vozi...
Uporabniški avatar
DrMr
Diplomant Pižotarstva
Prispevkov: 394
Pridružen: 03 Apr 2005, 09:28

Odgovor Napisal/-a DrMr »

... mogoče sem delno že dokazal, ker moja turbina na HDI-ju je začela pred časi cviliti in turbo pritiski občasno ne štimajo (to pravi tester) ,.. lahko da zaradi prevelikega dušenja???,... nekaj časa je bil FAP preveč zamašen in je mogoče zaradi tega delala na previsokih vrtljajih (večji pritisk plinov pri pospeševanju), ki jih hkrati z čipanjem (več goriva) ni prenesla...
Slika
... kdor ne dirka, naj se vozi...
croma_man
AMZS addicted
Prispevkov: 955
Pridružen: 30 Nov 2005, 16:28
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a croma_man »

mater sem zadel :D:

ti dej mal počekiri une dirkalne tovornjačke za proge, uni se sučejo na mal večjih obratih kok majo spedenan to kej.
Odgovori