Stran 1 od 1

Kako "pravilno" ulaufati popolnova novo mašino?

Objavljeno: 03 Feb 2007, 09:31
Napisal/-a urosbe
Kako "pravilno" ulaufati popolnova novo mašino?

Če bi me vprašal preden sem prebral naslednji članek, bi brez pomisleka rekel... prvih 1000, prižgi motor in ga pusti laufat, dokler ne dosežeta voda in olja svoje delovne temperature nato pa postopoma... prvih nekaj kilometrov ueasy kar se da, nato pa stopnuješ, tako da po kakšnem tanku že kdaj na polno pohodiš, ampak le za kratek čas. Po prevoženih 1000km obvezno zamenjaj olje.

No, ko sem pa prebral naslednje, pa moram priznati, da sem rahlo zmeden. Tip pravi, da je najbolj pomembnih prvih 30 kilometrih... in njegov nasvet je:

- ogrej mašino
- vozi na hard (najboljš na dyno in nekaj zaporednih run-nov narest)
- po cca 30km zamenjaj olje in si zmagal :D

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Sedaj pa vas vprašam, kaj si mislite o tem?

LP
Uroš

Objavljeno: 03 Feb 2007, 09:57
Napisal/-a Pugi
Mislim da se zadeva razlikuje od mašine do mašine. Poglej recimo od bandita mašino, kašne navodila je dobu samo zravn odmične... Pri novejših avtomobilih pa baje sploh ni dobr da ga šparaš na začetku. Js nimam nobenga mnenja, ker nimam izkušenj... Sm pa mojga že precej hit tišal in ni nobene razlike, da bi bli zj pa kšni cilindri v pizdi al pa kej takga.

Objavljeno: 03 Feb 2007, 10:04
Napisal/-a urosbe
No, sprašujem za motorje, ki dajo tudi nekaj od sebe... verjetno ne bi spraševal za motor novega Cliota 1.2 16V, ki da od sebe 75 konj (govorim na pamet), kjer bi v končni fazi prišel na 70-75. Po mnenju avtorja članka, naj bi bila razlika lahko tudi 5-10%. Pri 300 konjski zverini se pa že pozna razlika, a jo boš ulaufal na 270 al pa 300 :D

Objavljeno: 03 Feb 2007, 11:51
Napisal/-a PozerQ
Če mene prašaš, je treba že od začetka delat z avtom, tko k boš cel čas, ker avto je v garanciji samo prve dve leti :D

Objavljeno: 03 Feb 2007, 12:44
Napisal/-a M3
sej v luki koper poskrbijo da se mašine ulaufajo na ta način O:) sicer ne
30km ampak saj za unih par kilometrov :D edino mogoče prvo točko izpustijo 8-[

Objavljeno: 03 Feb 2007, 19:46
Napisal/-a ITAL-JET
M3 napisal/-a:sej v luki koper poskrbijo da se mašine ulaufajo :D edino mogoče prvo točko izpustijo 8-[
To je pa čist res!

Objavljeno: 03 Feb 2007, 21:42
Napisal/-a smile4me
sej že preden ga kupš ti ga spustijo do blokade

Objavljeno: 03 Feb 2007, 22:55
Napisal/-a _BANDIT_
Jest mislim, da je tole mal bolna fora. To se je en odloču, da bo preko neta uniču čimveč motorjev.

Če ene druzga, se morajo vsaj obročki "usest", da motor začne dobro delat. In to traja kr dost kilometrov, pač odvisno od materiala obročkov. Maš pa pol še kr dost kritičnih komponent v motorju, ki se morajo "uležt", da potem lepo lavfajo, kot so recimo vsi ležaji itd itd....

Objavljeno: 04 Feb 2007, 00:45
Napisal/-a monster_d
Meni je nekak najbolj logicno da ga vozis cist normalno enih 1000kilometrov brez pretiravanja. do 4k rpm . Pred tem pa se je avto kako uro ali dve na mestu laufal, ceprav eni pravijo da ni dobro.Usaj tak sem sam naredo.
Sicr pa usak ma drugo teorijo.
lp

Objavljeno: 04 Feb 2007, 20:16
Napisal/-a drmo
jest mam skret od renoja že 3 leta....novga pohodu, redno tiščim do blokade pa ni nč narobe z avtom. Če se misl kej zjebat se nej takoj ne pa čez 1000 km. Res pa je da ga zmer ogrejem.

Objavljeno: 04 Feb 2007, 20:54
Napisal/-a borisk
sej novejši motorji imajo veliko manjše tolerance, kot včasih, pomembno je samo da se motor ogreje, potem se lahko praktično na full peleš, ni sicer priporočjivo, zdrži pa... na tistem linku je še en zanimiva trditev, namreč to , da se vlaufuje motor z mineralnim oljem.. ima kdo razlog zakaj???

lp boris

Objavljeno: 05 Feb 2007, 07:16
Napisal/-a JohnyR
Jst vem, da je ZaX tako ulafaval svoj motor, ko je naredu big turbo predelavo, pa ima 333 KM (1,8 turbo).

Objavljeno: 05 Feb 2007, 10:21
Napisal/-a borisk
a ni fora da mineralna olja imajo samo daljšo življensko dobo, mažejo pa nekatera celo bolje ??

Objavljeno: 05 Feb 2007, 11:29
Napisal/-a TypeKoshiR
Sintetika ima daljso dobo, mineralna pa krajso, mineralca stolce v masini z visokimi rpm in rata voden dost hitr...posledica da ne maze vec...sem pa jest svojo masino isto ulaufal na mineralcu oz. je se notr, zdej bo sel notr Motul \:D/ \:D/ \:D/

Objavljeno: 11 Feb 2007, 18:53
Napisal/-a bOnZy
enkrt sm gledu na discovery channel al na enmum drugmum da majo teli vozniki k peljejo čist nov avto iz fabrke do kamjona in od tm naprej ukazano da pohodjo mašino čist do dile, zej čist točn ne vem zakaj, vem pa da sm prebrou da se ena snov nardi, ki neki zaščit al svečke al mašino alnevem kaj ..... se mi zdi pa da so glih od BMWja proizvodnjo prikazoval :)

kokr kol, pr ns zmeri k smo dobl nov avto, lepo ogret, pol ga pa prtiskaš ko da je mašina že utečena ... do zej nismo mel niti enga problema ;)

tut prodajalec nam je reku, prvo lepo počas ogret, pol pa lahko stiskate gas ... in tut do zej ni blo nobenga problema ;)

pa vrjem, nobena dirkalna mašina ne rab takoimenovanega utekanja, to ogrejejo pol pa gas čim bolj možno, če bo počl bo počl takoj, drgac ne bo nikol ;) .... tut recmo jest k dirkam s skuterji ... na nov mašina sestavlena, vse novo, ni da ni ... ogrejem gas do daske, pa mi je mašine delala vedno brez problema ;)


Lp

Objavljeno: 11 Feb 2007, 22:22
Napisal/-a zlabo
hm, najprej ko sem začel brat to temo, se mi je vse skupaj zdelo kar malo neumno, sem prvič slišal kaj takega...
ko pa sem v celoti prebral tisto stran, pa lahko rečem, da je kar zanimiva teorija no, in DEJANSKO ji celo verjamem =P~
očitno ima teorija o utekanju na "izi" tak pomen še iz časov 20, 30 let nazaj, ko so vse stvari delali na nekaj procentno toleranco, zdej pa je to bistveno drugače. novi avtomobili so narjeni dosti natančno in se ga da novega na polno tišat.
je pa pri utekanju na "hard" očitno vse samo v obročkih, da se čim lepše prilagodijo in potem tesnijo tako kot je treba

P.S.: zakaj je beseda "DEJANSKO" izpisana z veliko, čeprav sem jo jaz napisal z malo? ](*,)

Objavljeno: 11 Feb 2007, 22:27
Napisal/-a Pugi
Zato ker ima beseda DEJANSKO pri nas DEJANSKO en poseben pomen. SunShiner ima dejanskonitis in njegov sindrom se pojavlja povsod po forumu ;)

Objavljeno: 11 Feb 2007, 22:58
Napisal/-a modriDIRKAC
kolega je delu par let nazaj pri enem kar priznanem vw mehaniku...tiste čase se je še na veliko delalo generalne...zdaj se bolj motorje menja oz kar cele avte...no k bistvu...
ta mehanik je vsakič ko so sestavl motor; ni važno al je bil bencinar ali dizel potem ko je avto prvič vžgal prtisnu mašino do blokade in jo držu cca 1min...
kao če bo zdele zdržu bo skoz delu....

Objavljeno: 11 Feb 2007, 23:10
Napisal/-a zlabo
ja dobr, sam to pa baje spet ni dobr, nej bi se avto najprej ogrel, pol pa do daske, sploh turbača je fajn če se ga prej malo ogreje 8-[

pugi: LOL :-s