Razlike zaradi visine in sirine gume

Tukej bomo obdelal teme v zvezi s testi gum, kaj natakniti na kakšne feltne in kdo nam bo nataknil...
Odgovori
Uporabniški avatar
Pugi
N2O addiction team founder
Prispevkov: 2148
Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
Kraj: Turbolandija
Kontakt:

Razlike zaradi visine in sirine gume

Odgovor Napisal/-a Pugi »

Dotaknil se bomo problema, ki ga na avtomobilizmu vsak tedn na novo izumijo. Tukej bomo sli bol v detajle. Razlike ki so tukej stestirane so precej manjse kot ce bi mel res 2 extrema od gume. Velik je se za napisat, ampak kle bom samo "na kratko".

Prvo - primerjal bom
zimsko 195 ultra grip 6 91H v nadaljevanju 1, (8mm profila)
zimsko 205 ultra grip 6 91H v nadaljevanu 2, (6-8mm profila)
letno 205 Dunlop 9000 91ZR (W) v nadaljevanju 3. (5mm profila)

Vse na istemu testnemu zajcku: 94.5KW, 79kw na kolesih, 165Nm navora, Blokada 7300rpm.

Opomba - kotalni obseg gume ni izmerjen, tako da vrednosti že zarad tega lahko lažejo.. Gadno, ampak ne morš pomagat.


1. Koncna hitrost: Koncno hitrost je treba testirat pri podobnih podnebnih razmerah, tko da sem js vse teste delal pri T=7st. in suho vreme.Relacija oziroma cesta je ista, ne priporočam početja zaradi provide. Števec za hitrost na mojem peugeotu je naštiman zelo natančno in po merjenju z gps števcem in še enim čudom iz koreje za na šipo - prehiteva pri 180km/h za cca 5km/h.

guma 1: Vmax=200kmh
guma 2: Vmax=198kmh
guma 3: Vmax=210kmh

Sklep: širina gume (večji kot. upor) in velikost feltne (več teže izven središča - več navora) malenkostno prispevajo k rezultatu, ima pa letna guma vrjetno manj kotalnega upora zaradi tega ker nima vseh tistih lamelc...


2. Pospešek: Več ali manj subjektivna ocena. Izkušenj z drekanjem imam kar nekaj in med temi gumami bi na prvo mesto uvrstil seveda letno, ki pa jo moramo za boljše speljevanje prej segreti - ponavadi tako da malo zakopljemo... Guma 195 je precej neugodna za speljevanje, edino če spustimo tlak gume, ampak takrat je potem precej čudna lega avta, ker se maje na teh balonih. 205 zimska je tudi precej dobra za drag, a je preobčutljiva in kmalu začne metat ven cele kose gume - škoda jo je.


3. Bočna stabilnost: Vse gume majo direkcionalni profil in v za njij optimalnih temperaturah spadajo med najboljše. V suhem vremenu je seveda bolje več površine na cesti in zmaga seveda letna 205. V dežju se stvari obrnejo - najmanj aquaplaninga bomo doživeli z zimsko ali letno 195 z največ profila.
Boki gum so ponavadi najtrši pri letnih 205 gumah, kar je najbolje za vodljivost, a slabo za udobje, kar pa ne rabimo na tem forumu. :D
Opisat morm razliko med 55 in 65 višino - noč in dan. Avto pri 65 se počuti kot bi plaval, voziš se brez občutka v volanu in servo je na mestu precej lažji za obračat. Povsem nepriporočljivo za kako športno vožnjo, medtem ko s 55 ni nobenih problemov.


4. Bremzanje - obrnite pospeševanje. V suhem širša, v mokrem pa moramo paziti na aquaplaning, ki se prej naredi na širši.


5. Ročna: NIZKOPRESECNE (55 in manj)!!! Lepse drsi, sleces jo tezje iz feltne, vec kontrole.



Še ena zanimivost, ki rabi nekaj razmišljanja:

- fi kolesa je recimo 16col feltna pa 55 guma: 16x2.=40cm; +2x višina gume= 2x 0.55x20.5cm=22.5cm -> fi gume je 62.5cm, torej je r=31.75cm
-obseg takega kolesa je torej 2x pi x r -> 2x 3.14 x 31.75cm = 199,39cm

Sedaj pa pozor: guma ima na začetku 8mm profila. Kaj se zgodi če jo zrabimo na 2mm, torej 6mm manj.

- r kolesa se zmanjša za 3mm, torej je sedaj 31,45cm
- obseg kolesa rata manjši - 2x 3.14 x 31.45cm= 197,5cm, to je 1,9cm manj kot prej kar nanese 1%

torej ta razlika je zanemarljiva za natančnost števcev. Bolj na to vpliva dejstvo, da niso vse gume z oznako 205.55 enako široke ali visoke...
Včasih jih postaviš 4 na kup in dobiš pri različnih gumah iste dimenzije različno visoka stolpa - vsaj za kak cm.


Pismo tole sm zakompliciral: na kratko:
-toplejša guma bolje prime
-več tekalne na suhi cesti - boljši oprijem
-manj tekalne na mokri - manj aquaplaninga
-več lamel - manjša končna hitrost
-letne gume rulez, zimske so nujno zlo.


LP - prosim za kake dopolnitve in komentarje. Se opravičujem za morebitne napake, ki izhajajo iz mojega neznanja ali furjavosti, ker sem tole hotu čimbl nahitr narest.
Zadnjič spremenil Pugi, dne 01 Dec 2004, 17:12, skupaj popravljeno 1 krat.
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
golf_c
Edini plešasti avto v klubu
Prispevkov: 208
Pridružen: 11 Okt 2004, 13:20
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a golf_c »

#-o

ti spa celo študijo naredu okol tega.....z moje strani ne bo nobene dopolnitve ampak bom še ene 2x šu prebrat tole :-k
Slika
Uporabniški avatar
Pugi
N2O addiction team founder
Prispevkov: 2148
Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
Kraj: Turbolandija
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Pugi »

Tud js bom se pisal ene 3 poste klele, ker je se ene par stvari za povedat, sam zdle nimam cajt..
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
Uporabniški avatar
Malecky
Fukus
Prispevkov: 1056
Pridružen: 29 Nov 2004, 22:00
Kraj: Žiri
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Malecky »

Pohvalno...

Delas pa 1 napako...pises Nizkoprofilne gume kar ubistvu ne obstaja oz. so to "znucane" gume.

Pisat bi moral presek! :-#
Slika Tuning makes the heart grow fonder
Uporabniški avatar
PiLLLe
Ročna freak
Prispevkov: 387
Pridružen: 12 Okt 2004, 13:09
Kraj: lublana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a PiLLLe »

Malecky napisal/-a:Pohvalno...

Delas pa 1 napako...pises Nizkoprofilne gume kar ubistvu ne obstaja oz. so to "znucane" gume.

Pisat bi moral presek! :-#
Tocno tko! Niso nizkoprofilne ampak so nizkopresecne :)

Lp PiLLLe

p.s ce se strinjas bom su v tvoj post popravt al pa e hocs ga dj ti :P :D
Some of you may have been born wild, but i was born to f uck in style :P :DSlika
Uporabniški avatar
Pugi
N2O addiction team founder
Prispevkov: 2148
Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
Kraj: Turbolandija
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Pugi »

hvala fanta, se opravicujem za napako. hehe, js mam tud nizkoprofilne, oziroma brezprofilne :D
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
Odgovori