Platišča: ET25 spredaj in ET15 zadaj

Kako trdo in stabilno se vozite ter kako hitro se ustavite...
Odgovori
mloncar
Uradni fotograf kluba ZUP racing
Prispevkov: 732
Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
Kraj: Celje
Kontakt:

Platišča: ET25 spredaj in ET15 zadaj

Odgovor Napisal/-a mloncar »

Omenjeni ET bi dosegel s distančniki. Vem, da splošno mnenje o distančnikih ni najboljše (sploh po dogodkih izpred parih tednov), ampak vseeno me zanima. Imam platišča 5Jx13 ET35 (s gumami 165/60-13), pa me zanima kako se spremeni obnašanje avtomobila če se zadaj uporabijo debelejši distančniki, kot spredaj? Logično bi bilo, da bi bil zadnji konec manj živahen oz bolj miren, ampak koliko se takšne razširitve sploh poznajo?

PS: pri 10mm distančnikih se platišča še lepo usedejo na pesto (rob), 20mm distančniki so pa tako narejeni, da imajo rob, na katerega se usede platišče
Dizel za ogrevanje,
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Uporabniški avatar
Malecky
Fukus
Prispevkov: 1056
Pridružen: 29 Nov 2004, 22:00
Kraj: Žiri
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Malecky »

Distančnik ni enako temu, kar je Croma naredu tko da brez panike pomoje...sicer si pa sigurn tolk mojstra (vsaj po videnem), da boš lahko ocenil a bo držal al ne (dolžina vijakov...).

ET ma velik vpliv na handling, kako ti pa najbolje ustreza sploh nekje širše/ožje boš moral pa sprobat.

The wider the better. \:D/ Širša špura ima zelo podoben vpliv kot spuščanje avta, recimo v WRC avto mora bit na določeni višini zarad terena, tko da majo avto VEDNO na max. širine po FIA pravilih.

Sama fizika je pa pomoje dost komplexna, ker je velik dejavnikov pri širše/ožje. :-s
Slika Tuning makes the heart grow fonder
mloncar
Uradni fotograf kluba ZUP racing
Prispevkov: 732
Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mloncar »

Glede vijakov se ni za bat, ker sem že naročil daljše vijake (serijski imajo 25m navoja), naročil sem 8kom 35mm in 8kom 45mm.

Zgleda se bom res moral odpraviti na zaprt odsek ceste in stestirati vse opcije.

Zanima me v bistvu samo kako bi se moral (v teoriji) obnašat avto s širšimi distančniki zadaj, kot spredaj. Enkrat je nekaj na to temo napisala Špela Fabjan (vozi KHD, GDH), da debelejši distančniki zadaj pripomorejo k bolj živčnemu zadku, kar se mi ne zdi najbolj logično :-k
Dizel za ogrevanje,
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Uporabniški avatar
Malecky
Fukus
Prispevkov: 1056
Pridružen: 29 Nov 2004, 22:00
Kraj: Žiri
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Malecky »

Ni logično je pa pravilno..

Če maš spredaj širše, se ti bo manj mase preneslo na zunanjo gumo (obremenjeno) in stem bo zgubila nekaj oprijema.

Predstavljaj si izreden primer...da recimo zozaš avto na eni strani za 1 meter, teža se skoraj nemore prenest na zunanjo stran in ta del bo drsal ni važen a je spredi al zad.

Je razlika al hočeš spremenit obnašanje avtomobila (understeer, oversteer) ali pa dobit maximalni grip. Max oprijem se pa doseže, tako da je vsaka guma čimbolj enakomerna obremenjena...porazdelitev teže oz. bolje izraženo obremenitve. K temu najbolj pomaga spuščanje avtomobila, nižanje težišča in širšanje.
Slika Tuning makes the heart grow fonder
croma_man
AMZS addicted
Prispevkov: 955
Pridružen: 30 Nov 2005, 16:28
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a croma_man »

jst mam pri cliotu isti problem kot matija, sam takrat ko sem mel akustiko zadaj tega ni blo in riti v nobenem ovinku ni odnašalo, zdej pa če ni počez ni ovinka :-#

Damn you small cars.
B_Racing
Pawa user
Prispevkov: 115
Pridružen: 02 Mar 2006, 21:51
Kraj: Tolmin

Odgovor Napisal/-a B_Racing »

Če imaš spredaj pogon (gotovo imaš...)
bi ti priporočal da so distančniki spredaj debelejši kot zadaj (oz. da so sprednja kolesa bolj vn kot zadnja...),koliko.....to pa moraš sam ugotovit kako ti najbol vstreza.
Vendar pri tem moraš ahtat da ti pol nebo zadek preveč držal,ker pole se zna zgodit da ti bo nos utekal iz ovinka.......
Med zmago in idiotom je samo milimeter preveč plina! ( Ralf Waldmann, nekdanji dirkač v 250GP )
monster_d
Pošastko
Prispevkov: 349
Pridružen: 24 Okt 2004, 22:53

Odgovor Napisal/-a monster_d »

Pri teh malih avtih, s sprednjim pogonom je itak znacilno da vedno nos ven potegne nikol riti. Glede na to bi blo za probat sirje spredaj.
mloncar
Uradni fotograf kluba ZUP racing
Prispevkov: 732
Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mloncar »

monster_d napisal/-a:Pri teh malih avtih, s sprednjim pogonom je itak znacilno da vedno nos ven potegne nikol riti. Glede na to bi blo za probat sirje spredaj.
Se nebi čist strinjal.. ..moj avto ima kar hitro rit, sploh če se v ovinkih zavore dotikaš. Če se lepo pripelješ (beri: ne cukaš z volanom, left-foot breaking in podobno), potem ima dokaj neutralno lego, če se pa dost prehitr prpeleš v ovinek, potem pa se ponavadi pojavi understear.

Najprej bom probal 20mm zadaj in 10mm spredaj, potem pa še kontra.
Dizel za ogrevanje,
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
monster_d
Pošastko
Prispevkov: 349
Pridružen: 24 Okt 2004, 22:53

Odgovor Napisal/-a monster_d »

OK, sam ce pustis zavoro pri miru in se rahlo prehitro v ovinek pripeles pol nos leti ven. To sem mislo rect.
Porocaj kak je uspelo.
lp
speedy_gonzales
Pawa user
Prispevkov: 341
Pridružen: 04 Feb 2007, 23:42
Kraj: kamnik

Odgovor Napisal/-a speedy_gonzales »

kolega ma unota normalno visokega,in normalno sirokega in se nism doživel da bi mu spredn konec vn silu, ampak zmer zadn. ma pa 1.0 masino tko da spredn konc ni prevec tezk, zadi pa woofer pa ojacevalec, cca30-40 kil
2 fast 2 live, 2 young 2 die
monster_d
Pošastko
Prispevkov: 349
Pridružen: 24 Okt 2004, 22:53

Odgovor Napisal/-a monster_d »

POl ma res extremnega unota, se nikol mi z mojim 1.4t ni ratalo z ritjo ven letet :-°
Ampak ok tak usak ve zase, nebomo pametne glave picli.
lp
croma_man
AMZS addicted
Prispevkov: 955
Pridružen: 30 Nov 2005, 16:28
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a croma_man »

Pri cliotu vsaj rit odnese takoj ko si na bremzi, drugač pa nos. Sam z širšimi gumami pa mal obtežitve zadaj pa drži ko pes ježa.
Odgovori