Stran 1 od 2

motor od swifta G13BB

Objavljeno: 17 Dec 2007, 11:30
Napisal/-a Mrcina
Lep pozdrav!

S kolegom iščeva suzukijev motor z oznako G13BB, ki naj bi bil vgrajen v swifta. Šlo naj bi za 1,3l motor z enojno odmično in 16 ventili in med 85 do 90 konji.

Ali kdo ve kaj več o tem motorju, ali je prodajan v Sloveniji, kje bi se ga dalo dobit, kakšna bi bila cena ipd? Ali je bil še v kakšnem drugem avtu kot v swiftu? Ali ima slovenska verzija aluminijast sesalni kolektor ali iz nerjavečega jekla?

Koliko bi prišla generalka za tak motor in kdo bi jo naredil strokovno?

Gre namreč za predelavo v letalski motor...

LP Mrcina

Objavljeno: 17 Dec 2007, 15:28
Napisal/-a Symon
Hmm za G13BB ne vem (kolikor jaz vem so bili pri nas bolj 1.3 motorji ki so imeli 75 konjev, ali tam nekje). A je to mogoče isti motor kot v Balenotu? \:D/
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_G_engine#G13BB
Opa, Wikipedija pravi da je. :D
Samo za info me zanima zakaj ne vzameta raje G13B od Swifta GTI? Res me firbec matra na kakšni podlagi iščeta točno ta določen motor.

Objavljeno: 17 Dec 2007, 16:07
Napisal/-a Ferrarist
po moje zato,ker potrebujeta navor v nižjih obratih :-k



PS:en naš družinski prijatelj se je lotil samogradnje letala(tretjega),pa ima not predelan hroščev motor...

Objavljeno: 17 Dec 2007, 17:01
Napisal/-a Symon
Aha potem od Honde motorji ne pridejo v poštev. :nene

Mogu sem.
:-°

Objavljeno: 17 Dec 2007, 17:43
Napisal/-a Mrcina
No, sedaj berem nekaj več... Očitno zelo popularna varianta v UL Letalih:
http://bestultralightengine.googlepages.com/

Zakaj točno tega? Kolega je nabavil manual za predelavo in mu je bilo to svetovano kot najboljša opcija. Ker vidim, da sta SOHC in DOHC precej podobna se moram res pozanimat zakaj ne DOHC verzija. najbrž tudi zaradi teže in kompliciranosti. Že tako gre namreč z motorja dol vse, kar ga za letalsko rabo samo oteži, in se težo zbije na cca 70kg...

Za letala se drugače precej nucajo bokserji. tudi ko sem gledal sestavo novih ULL so uporabljali motor ene firme, ki j bil v osnovi VW. drugače zelo popularen je subaru... kar se pa honde tiče :D :D :D pa tudi na linku piše da se uporablja ampak je res najbrž navor problem...

Sedaj ko vidim kateri modeli so, ali kdo ve za kak tak motor?

LP Nejc

Objavljeno: 17 Dec 2007, 17:55
Napisal/-a Charger
Jaz imam en tak motor. Ena odmicna gred in 86KM. Motor je kompleten.
Sesalni kolektor je aluminijast. Drugace je to res lahka zadeva.

Swift GTI ima G13K motor z dvema odmicnima.

Prodam ugodno.

Objavljeno: 17 Dec 2007, 18:12
Napisal/-a Symon
Mrcina napisal/-a:No, sedaj berem nekaj več... Očitno zelo popularna varianta v UL Letalih:
http://bestultralightengine.googlepages.com/

Zakaj točno tega? Kolega je nabavil manual za predelavo in mu je bilo to svetovano kot najboljša opcija. Ker vidim, da sta SOHC in DOHC precej podobna se moram res pozanimat zakaj ne DOHC verzija. najbrž tudi zaradi teže in kompliciranosti. Že tako gre namreč z motorja dol vse, kar ga za letalsko rabo samo oteži, in se težo zbije na cca 70kg...

Sedaj ko vidim kateri modeli so, ali kdo ve za kak tak motor?
\:D/ Najbrž ima kaj veze tudi to da rabi navor pri nižjih obratih, DOHC pa mislim da ga ima veliko višje. Kar se teže tiče pa vem da ima Nissan Micra 1.3 (16v DOHC) tudi aluminijast blok in glavo in zelo podobne tehnične podatke (navor, moč...) oziroma ima maksimalen navor celo 500 obratov niže, zavrti se pa do 7200 vkolikor bi seveda to rabil :D http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_CG_engine
Swiftov motor sem pa v 20 sekundah našel na Bolhi. :D
http://www.bolha.com/oglas1854403 najbrž se najde še kaj, predlagam avto.net, in seveda Salomonca, lokalne odpade (stari Swifti se počasi poslavljajajo) mogoče bi ga imel celo kak servis Vesel v Moravčah (ker vem da kar dosti dila z starimi rezervnimi deli). Skratka mislim da boš hitro našel primeren motor.
Aja pa firbec me matra o poteku tega projekta tako da bi bilo kar kul če ga kje (magar pod Razno) predstavita. :priklon

Objavljeno: 17 Dec 2007, 20:05
Napisal/-a Mrcina
Sem sedajle še prečekiral bolho in avto.net, pa še s chargerjem se pogovarjava, tako da bo vseeno motor lažje najti, kot sem si mislil... Edino razrešiti moramo še misterij okoli "stainless steel" ali "aluminium" sesalnega kolektorja \:D/ Hvala za namige =D>

Kot že rečeno, točno ta motor iz precej pragmatičnega razloga, ker imamo priročnik o predelavi tega motorja :D Najbrž bi ustrezal še kakšen, ampak nima smisla odkrivati toplo vodo, ker seveda vsaka modifikacija vpliva na varnost. Za ilustracijo naj povem, da je predvideno, da se motor zasuka za 90° po vzdolžni osi, torej da DEJANSKO leži na boku. Zato je potrebno predelati karter, mazanje in dovod goriva, zraven pa še cel kup drugih malenkosti. Tako ali tako bo ta predelava prepuščena letalskemu mehaniku, ki sicer tega motorja še ni predeloval, je pa že napravil par subarujevih.

?e bo le možno bom potek predelave predstavil, seveda. Mene je tudi takoj zakurilo ko mi je kolega javil za projekt, ker se mi zdi zelo interesantno.

Lp Nejc

Objavljeno: 17 Dec 2007, 22:59
Napisal/-a Symon
Charger napisal/-a:Swift GTI ima G13K motor z dvema odmicnima.
Ummm, ne? http://www.ssgti.net/specs.htm
Sicer pa če imata načrte za tak motor in če je na voljo potem pa samo gasa. \:D/

Objavljeno: 19 Dec 2007, 13:51
Napisal/-a flat4
Sam zakaj ta motor predelovat, da ga na bok položiš, če loh bokserja not zatlačš, k je že tko al tko horizontaln. + pomojem je za avion kr bistvena uravnoteženost levo desno?!

Objavljeno: 19 Dec 2007, 19:59
Napisal/-a gsi16v
Te motorje z oznako G13BB so vgrajevali v Suzuki Jimnye,tko da poglej če boš dobil kje kakšnega razbitega.
lp

Objavljeno: 19 Dec 2007, 20:59
Napisal/-a mondy
Mrcina napisal/-a:Za ilustracijo naj povem, da je predvideno, da se motor zasuka za 90° po vzdolžni osi, torej da DEJANSKO leži na boku. Zato je potrebno predelati karter, mazanje in dovod goriva, zraven pa še cel kup drugih malenkosti. Tako ali tako bo ta predelava prepuščena letalskemu mehaniku, ki sicer tega motorja še ni predeloval, je pa že napravil par subarujevih.
Motor ni bil narejen, da je drugace obrnjen kot je predvideno.
Problem s karterjem je zadnja stvar, ki bi te morala skrbet.
V nekaterih WRC avtih ga nagnejo nekaj stopinj zaradi prostora za izpusni kolektor in to je tudi vse.

Motor ni bil snovan, da sila gravitacije deluje pravokotno na smer gibanja batov.
Problem bi rekel, da postanejo ojnice in lezaji glavne gredi.

Verjemi, da so bokser motorji snovani prav za svojo lego.

Objavljeno: 19 Dec 2007, 22:07
Napisal/-a spaljeni
Pa čaki če je narejn tutorial pa avion letijo s tem ali sem samo jaz tkao razumel zakaj se pol nebi dalo. Wrc avti majo kipjene motorje zaradi menjalnikov pa da se ga spravi nižje bliže k tlem. Od igorja St 156 ima tudi zasukan in nagnjen krepko motor pač se uporabi Dry sump sistem. Kaj vse že dela k folk ni verjel da bo delalo........

Objavljeno: 19 Dec 2007, 23:16
Napisal/-a Ferrarist
hja...avto zariba,greš po avtovleko,pa je rešeno...srošek gor ali dol...pri letalih pa velja pravilo,da je treba vsako stvar skonstruirat in naredit da dela 200%,če hočeš,da bo na koncu letalo 99% zanesljivo :-°

Objavljeno: 19 Dec 2007, 23:19
Napisal/-a urosr
Zaka pa ne sme bit navzgor, normalno torej??

Objavljeno: 20 Dec 2007, 02:40
Napisal/-a speedy_gonzales
mogoce bo hlajenje narejen gravitacno ne pa prek vodne pumpe ce prav da bo vse stran vzel, in bo motor lezu hladilnik pa nad njemu čičov, alpa če se govori o ultralahkem letalu, pol bo mel mrbit kje zadaj za kabino motor pa noce da mu ga pol u kabino gleda.

Objavljeno: 20 Dec 2007, 17:54
Napisal/-a Mrcina
Motor bo spredaj. Obrnjen bo zaradi aerodinamike. udi sam sem bil skeptičen, ampak če firma v USA dela to predelavo serijsko in jih ponuja pod svojo znamko, potem je najbrž OK. Kako pa funkcionira pa ne vem. Mogoče je razlika tudi v tem, da je namesto menjalnika tukaj direkt za vztrajnikom samo še reduktor un pa vijak. Sile so tukaj po moje popolnoma drugačne kot če se prenaša preko menjalnika na kolesa.

Mazanje, gorivo in hlajenje so pa itak urejeni čisto po svoje.

Podrobnosti bom sproti predstavil, trenutno tudi jaz še ne vem, kaj pa kako bo pri praktični izdelavi.

LP Nejc

Objavljeno: 20 Dec 2007, 23:48
Napisal/-a Ferrarist
a lohk vsaj poveš,kaj je to zaen UL model?kot izgleda je kupljen kot kit-komplet?



PS:če hočete kakšno tapravo info iz prve roke,vam lahko zrihtam možaka ki je dal take reči že ene parkrat skozi...mislim,da bi bil hroščev motor primernejši,tudi zaradi hlajenja,med drugim tudi odpade reduktor...če hočete zadevo videt v praksi,pa pridite v ajdovščino in vam pokažemo \:D/

Objavljeno: 21 Dec 2007, 16:01
Napisal/-a alanq4
Ferrarist napisal/-a:hja...avto zariba,greš po avtovleko,pa je rešeno...srošek gor ali dol...pri letalih pa velja pravilo,da je treba vsako stvar skonstruirat in naredit da dela 200%,če hočeš,da bo na koncu letalo 99% zanesljivo :-°
Hja pol od alfe boxer ne pride u poštev ane? :lol:

Objavljeno: 21 Dec 2007, 16:05
Napisal/-a drmo
alanq4 napisal/-a:
Ferrarist napisal/-a:hja...avto zariba,greš po avtovleko,pa je rešeno...srošek gor ali dol...pri letalih pa velja pravilo,da je treba vsako stvar skonstruirat in naredit da dela 200%,če hočeš,da bo na koncu letalo 99% zanesljivo :-°
Hja pol od alfe boxer ne pride u poštev ane? :lol:
:D: