Stran 1 od 1

Geometrija podvozja (prednje roke po nižanju) neki razmišlam

Objavljeno: 15 Mar 2009, 14:29
Napisal/-a alanq4
Če kdo kej ve nej napiše.

Gre se za to da naprimer pri serijskem avtu sprednje roke stojijo tako kot je na sliki spodaj levo.
Se pravi pri obremenitvi v ovinku gre zunanje kolo v negativ in pomaga še dodatno k boljši trakciji (ker je vpetje roke na okvirju višje kot na prstu kolesa in rotira okoli osi)

Če avto malo znižamo ni nekih hudih razlik, pri konkretnem nižanju pa pride do tega, da roka stoji tako da je na okvirju nižje kot na pestu (na isti sliki desno :D ) to pomeni da pri obremenitvi zunanje kolo še bolj vleče na noter v pozitiv in se že tako obremenjena guma pelje "po boku"

Slika

Torej rešitev bi bila nižanje vpetja na pesti ali višanje vpetja na okviru podvozja(ni izvedljivo ker ni prostora)
Vem da se to dela, ker sem zasledil na enem tujem forumu nekaj(ne vem več kje)

Gre se pa zato, ker sem na moji gtv opazil da roke tako stojijo, ker je avto zelo znižan.
Rad bi jih pa postavil kot je rdeča črta, rumeno rdeče pa bi bil nek distančnik

Slika

Objavljeno: 15 Mar 2009, 14:51
Napisal/-a urosr
Te slikce ne drzijo, ker spodi roke niso fiksno vpete na pesto, in se lahko kot spreminja, tk da ce mene vprašaš, sam položaj roke ne upliva na camber pri stskanju vzmeti.

Objavljeno: 15 Mar 2009, 14:58
Napisal/-a alanq4
Seveda so fiksno vpete preko krogličnega zgloba, ta zglob nardi mogoče kak mm premika.
Sm mel podvozje dol pa sm probavu tud že.

To je drugač extremen primer, do zdej še na nobenmu avtu nisem mel roke višji pr kolesu kot na okvirju podvozja. Ta gtv je pač tolk u podn zabita da je pršlo do tega pojava.

Objavljeno: 15 Mar 2009, 15:07
Napisal/-a urosr
Niso fikso vpete, ker je kroglični zglob. Če ga nebi bilo potem bi pa bile fiksno vpete.

Objavljeno: 15 Mar 2009, 15:36
Napisal/-a alanq4
Ja no nism lih se izrazu najbol. Samo vseeno, roka gre okoli vrtišča in kolo je najbolj ven ko je roka vodoravna. Tukaj ima zglob zelo malo veze.

Evo lej, zdej ti bo bolj jasno zakaj je bolje da bi bila roka u osnovi nižje pri pestu (no sej je pri serijskih avtih vedno)

Slika

Objavljeno: 15 Mar 2009, 23:04
Napisal/-a cheno
za subaruja obstajajo podaljšani končniki ki ti kot sprednje roke vrnejo v original pozicijo, zraven tud končniki volanske letve. To je za avte z macPherson spredjim vpetjem.Rešitev za avte z double wishbone vpetjem je, da se menja zgornje vpetje z "krajšim".

zgleda pa tkole - Whiteline Roll center adjustment kit
Slika



poglej če kej takega obstaja tudi za alfe.

Objavljeno: 16 Mar 2009, 10:23
Napisal/-a door_man
Alan imaš prav, idealno za geometrijo pri macphersonu je da roka deluje največ do vodoravnega položaja. Zato ima veliko zelo znižanih avtov probleme z lego, čeprav si lastniki tega ponavadi nočejo priznati. Sam bi se držal načela, da se ga zniža le toliko, da je roka tudi pri obremenitvi največ vodoravna, sam nagib karoserije pa bi reguliral s kvalitetnimi stabilizatorji, seveda če ti je v interesu maximalen grip in ne samo izgled.

Ker pa si po naravi ekstremist :) pa ti bo verjetno večji izziv druga varjanta, da spremeniš vpetje roke na pestu. Ideja je prava, izvedba je pa po mojem kar problem, predvsem v smislu zagotavljanja zadostne konstrukcijske trdnosti oz po domače da ti česa ne utrga.

Je pa po moji logiki in znanju geometrije potrebno ali podaljšati stranico amortizerja, ali skrajšati stranico roke, in ne obratno kot je @cheno napisal z daljšimi končniki, saj le ti še dodatno povečajo kot roke.

Bom poskusil tekom dneva zrisat kako si to predstavljam

Objavljeno: 16 Mar 2009, 14:51
Napisal/-a s.hio
To je bilo govora okoli honde S2000, kjer so dokazali Alanovo teorijo v praksi tudi s hitrejšim krogom na pisti.

evo še link:
http://www.maxrev.net/index.php?location=RCAreview.htm

Objavljeno: 16 Mar 2009, 16:40
Napisal/-a alanq4
E to, eni zastopjo kaj sm hotu :D
Bom probal postružit iz železa tak kos da bo na eni strani konus za v pesto, na drugi strani pa konusna luknja v katero bo pasal zglob iz roke.

Tkole nekak: (plave barve je kos ki ga bo treba narest, sivo je rob feltne, črno pesto, zeleno vijaka, rdeče roka) ne me držat za obliko in natančnost, ker to je v paintu narisano :D

Slika

Objavljeno: 17 Mar 2009, 00:48
Napisal/-a PiLLLe
Nepozabi na volanskega :)

Objavljeno: 17 Mar 2009, 18:08
Napisal/-a alanq4
Volanski ni tolk problem.

Evo sm vedu da obstaja skoraj to kar rabim :D \:D/ (knuckle risers)


Slika

Objavljeno: 17 Mar 2009, 19:28
Napisal/-a alanq4
Tole je pa zakon stvar: http://www.racingaspirations.com/macphersongeometry.php

Tlele lohk vsak proba kako se mu obnaša kolo med obrmenitvijo, jutr grem pomert vse na mojo pa probat.

Objavljeno: 17 Mar 2009, 19:33
Napisal/-a TypeKoshiR
alanq4 napisal/-a:Tole je pa zakon stvar: http://www.racingaspirations.com/macphersongeometry.php

Tlele lohk vsak proba kako se mu obnaša kolo med obrmenitvijo, jutr grem pomert vse na mojo pa probat.
Super stran !!! =D>

Objavljeno: 17 Mar 2009, 21:13
Napisal/-a door_man
alanq4 napisal/-a:Tole je pa zakon stvar: http://www.racingaspirations.com/macphersongeometry.php

Tlele lohk vsak proba kako se mu obnaša kolo med obrmenitvijo, jutr grem pomert vse na mojo pa probat.
Špica! Svaka čast za tale find, jst sm si že catio inštaliru pa je mal prehuda zame. Tole je pa lepo simpl.

Objavljeno: 22 Mar 2009, 20:18
Napisal/-a alanq4
No sm se mal igral dons, pa bom kr naredu distance lepo, če kej ne bo štimal lohk še zmer dol vržem.

Za foro proba kako prbližn bo stal:

Slika

Slika



Tkole bo pa distančnik zgledal (ja narisano v slikarju :biglaugh: )

Slika

Objavljeno: 27 Mar 2009, 20:09
Napisal/-a alanq4
Evo tole sm dons naredu na šiht (dobr k mamo stružnco \:D/ )


vpet je ekscentrično, zato da bo malo širši kolotek spredaj, pa da gre mimo diska:

Slika


struženje:

Slika


še mal...

Slika


Evo to je pa zaenkrat kos, morm pa še poravnat ga ob straneh, pa lukno za vijak narest k drži končnik roke:

Slika

Slika

Objavljeno: 28 Mar 2009, 18:39
Napisal/-a alanq4

Re: Geometrija podvozja (prednje roke po nižanju) neki razmišlam

Objavljeno: 26 Okt 2009, 16:56
Napisal/-a B_Racing
Mene bi pa zanimal,kje bi lahko dobu tak končnik,ki ima luknjo skoz (kroglični lezaj)...Al pa da ima daljši vijak...Se gre pa za BMW E36....

Neki podobnga kot je na spodnji sliki...

Slika

Hvala

LP Nejc

Re: Geometrija podvozja (prednje roke po nižanju) neki razmišlam

Objavljeno: 26 Okt 2009, 19:05
Napisal/-a alanq4
U huda zadeva, zgleda kot uniball. Pomojem to dela kaka resna tunerska firma za rally avte ali pa je bolj domača izdelava.