Stran 1 od 1

Razlika med vijaki - isti trdnostni razred

Objavljeno: 02 Dec 2009, 18:12
Napisal/-a eFxx
Pozdravljeni,

Na vas se obračam s vprašanji, katera me 'mučijo' pri konstruiranju prototipnega zavornega sistema, pa bi vas prosil za malo strokovne pomoči, v kolikor kdo z njo razpolaga :).

Pred sabo imam dva vijaka, eden je M14x1.5 z navadno šestkotno glavo, oznaka 10.9 - nad oznako še dve črki - T Y;
drugi je isto M14x1.5 z avtomobilsko glavo (konusno), isto oznaka 10.9 - nad oznako še črka - V.

Zanima me, če je razen glave še kaka druga razlika, v materialu mogoce? Je tista dodatna oznaka (TY in V) samo kot oznaka oblike glave?

Ali so avtomobilski vijaki od navadnih različni samo po obliki glave ali imajo tudi kakšne specifične druge lastnosti, naprimer večjo žilavost ali kaj podobnega?

Slika


Najlepša hvala za odgovor!

Lp, Tine

Re: Razlika med vijaki - isti trdnostni razred

Objavljeno: 02 Dec 2009, 18:35
Napisal/-a speedy_gonzales
Za TY in V ne vem odgovora, s 10.9 pa je označen razred trdnosti. Pri 10.9 je to:
Napetost tečenja Re=940N/mm2
Natezna trdnost Rm=1040N/mm2
Razteznost: 9%

dopustna napetost je 0,3xRe
maksimalna sila pa Fmax=dop. nap. (krat) A(s premerom jedra navoja d1)

Re: Razlika med vijaki - isti trdnostni razred

Objavljeno: 02 Dec 2009, 18:48
Napisal/-a eFxx
Oznako trdnostnega razreda sicer poznam, zanima me bolj to, če je razen razlike v obliki glave med vijakoma morda še kakšna druga razlika.

Vglavnem, gre se za to, da bi te klasične 10.9 vijake uporabil kot stojnične vijake v custom izvedbi enega sistema, kjer zaradi oblike glave avtomobilski vijaki brez resnih predelav ne pridejo v poštev. Bodo držali enako kot avtomobilski ali bom obležal na travi objet z drevesom, ker mi bo odpadlo kolo? :)

Re: Razlika med vijaki - isti trdnostni razred

Objavljeno: 02 Dec 2009, 23:52
Napisal/-a speedy_gonzales
eFxx napisal/-a:Oznako trdnostnega razreda sicer poznam, zanima me bolj to, če je razen razlike v obliki glave med vijakoma morda še kakšna druga razlika.

Vglavnem, gre se za to, da bi te klasične 10.9 vijake uporabil kot stojnične vijake v custom izvedbi enega sistema, kjer zaradi oblike glave avtomobilski vijaki brez resnih predelav ne pridejo v poštev. Bodo držali enako kot avtomobilski ali bom obležal na travi objet z drevesom, ker mi bo odpadlo kolo? :)
na to vprašanje rajš nebi odgovoru, ker te nebi mel rad na vesti:)

Drugač je pa tako da korak navoja varuje matico proti odvitju, trdnostni razred pa pove "moč" vijaka, tako da načeloma bi moral držat.

Re: Razlika med vijaki - isti trdnostni razred

Objavljeno: 02 Dec 2009, 23:54
Napisal/-a speedy_gonzales
če se ti pa ne mudi zelo zelo, pa lahko na faxu vprašam, ker imamoo ravno sedaj lab. vaje iz vijačnih zvez.

Re: Razlika med vijaki - isti trdnostni razred

Objavljeno: 03 Dec 2009, 00:03
Napisal/-a eFxx
No, bi te prosil, če lahko izveš še kakšno mnenje strovnjaka! Zavore itak ne bodo prišle do svoje funkcije do 15. marca :D Hvala!

Re: Razlika med vijaki - isti trdnostni razred

Objavljeno: 09 Dec 2009, 21:35
Napisal/-a speedy_gonzales
torej danes sem vprašal asistenta na faxu, in dobil odgovor, da so te črke na vijakih samo tovarniške oznake (pač serija, lokacija na izdelku,...itd) v nobenem primeru pa ne vplivajo na moč vijaka, torej če je trdnostni razred isti, potem je šrauf sposoben istih obremenitev:D

Re: Razlika med vijaki - isti trdnostni razred

Objavljeno: 10 Dec 2009, 10:47
Napisal/-a eFxx
SUUUPER, hvala!!

[nadaljujemo s projektom Zavore :D]