Q: Sesalni kolektor

Sam ne v prazno!
Odgovori
mloncar
Uradni fotograf kluba ZUP racing
Prispevkov: 732
Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
Kraj: Celje
Kontakt:

Q: Sesalni kolektor

Odgovor Napisal/-a mloncar »

zanima me ena stvar.. ..kako vpliva dolžina (in oblika) sesalnega kolektorja na navor in moč avtomobila? nekje sem zasledil, da se z dolžino sesalnega kolektorja "določa" v katerem območju motornih vrtljajev bo imel avto več/manj navora, ampak sem pozabil kaj velja, da krajši kot je kolektor več navora je v nižjih obratih oz obratno! verjetno tudi velja, da manj kot je zavita pot, po kateri teče zrak, boljše je!

dejte sem mal o tem razpisat!
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Daljša pot zraka se pravi daljši kolektor - boljši navor v nizkih obratih.

Krajši kolektor se rajši zavrti v visoke obrate, ker ima zrak krajšo pot in hitreje lahko pride v cilindre.

Nekateri boljši kolektorji so narejeni tako, da imajo vgrajeno loputo, ki jo krmili računalnik in je fora v tem, da je loputa v nizkih obratih recimo v položaju ena in zrak mora iti po daljši poti v cilindre, v višjih obratih pa rač obrne loputo in dovoli zraku krajšo pot.

Njboljše pa je, če je nek kolektor izračunan prav za nek motor, ker s tem lahko dosežeš resonančno polnjenje, kar je pa sploh megamastik.

Še kaj?
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
Uporabniški avatar
Pugi
N2O addiction team founder
Prispevkov: 2148
Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
Kraj: Turbolandija
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Pugi »

Spomnim se ene GSijke še iz prvega draga v mariboru - en avstrijc jo je gnal. Mel je kr dost podaljšan sesalni kolektor, sam dvomim da je on hotu za nizke vrtljaje.


Aja, še nekej... WTF pomen megamastik, ker ga ni v slovarju, pa še sliš se res bedn. Matrvola.
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
mloncar
Uradni fotograf kluba ZUP racing
Prispevkov: 732
Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mloncar »

hvala za pomoč!

takšne tehničnp uporabne poste, bi se pomoje slačal dat v en sticky temo v vsaki rubriki, tako, da bi lahko vsak uporabnik, ki bi ga te stvari zanimale takoj našel prave informacije.. ..npr. v rubriki Motor in Motorni Deli je zelo uporaben sticky o obdelavi glave in poliranju kanalov.
Uporabniški avatar
K0zM0
Professional Devil 3:)
Prispevkov: 5
Pridružen: 09 Jan 2005, 22:33
Kraj: Velenje z okolico

Odgovor Napisal/-a K0zM0 »

Pugi napisal/-a:Spomnim se ene GSijke še iz prvega draga v mariboru - en avstrijc jo je gnal. Mel je kr dost podaljšan sesalni kolektor, sam dvomim da je on hotu za nizke vrtljaje.


Aja, še nekej... WTF pomen megamastik, ker ga ni v slovarju, pa še sliš se res bedn. Matrvola.
no ka je megamastik?! 8-[
Slika SlikaSlika
Uporabniški avatar
GorazdO
Pawa user
Prispevkov: 157
Pridružen: 03 Jul 2005, 01:00
Kraj: Ljubljana-Šiška

Odgovor Napisal/-a GorazdO »

Kako pa takoimenovano "širjenje" kolektorja vpliva? Gre pri obdelavi kanalov le za pobiranje materjala (večanje volumna kolektorja) ali so še kake druge finte? Nekje (se ne spomnim kje) sem bral, da je pomembno tudi vrtinčenje zraka - da naj površina kolektorja ne bi bla ravna...
Pa še - verjetno je smiselno menjat tudi loputo (oz. jo poširit, zamenjat metuljčka...)?
Ej22->EJ251
Uporabniški avatar
GorazdO
Pawa user
Prispevkov: 157
Pridružen: 03 Jul 2005, 01:00
Kraj: Ljubljana-Šiška

Odgovor Napisal/-a GorazdO »

V bistvu me zanima - se splača dat "pofrzenkat" originalen intake al ne?

kako zgleda intake pri Subarujih... (bolj slabe slike so; skratka na vsako stran 2 zaviti cevi; nekak spominja na hobotnico :-° )

Slika
Slika
Ej22->EJ251
Uporabniški avatar
jurchi
Včasih tuna, danes Calvo
Prispevkov: 96
Pridružen: 23 Jun 2005, 21:56
Kraj: Lublana....skor

Odgovor Napisal/-a jurchi »

nekje sem zasledil, da se resonančno polnjenje veliko bolj pozna na avtih, ki imajo višje rezmerje med KW/ccm (navite mašine) kot pa na avtih, ki imajo veliko prostornino in majhno moč...je to res?

Pa velikokrat sem že zasledil, da obstaja optimalna dolžina cevi od sesalnega kolektorja do filtra in da se da zadevo zračunat po eni formuli....bi znal kdo kaj več o tem povedat?
jurchi v wannabe coupeju :D
Uporabniški avatar
jurchi
Včasih tuna, danes Calvo
Prispevkov: 96
Pridružen: 23 Jun 2005, 21:56
Kraj: Lublana....skor

Odgovor Napisal/-a jurchi »

zanima me tudi kako se pozna, če se spreminja fi kolektorja in ali je nujno, da je oddušek speljan nazaj prozi loputi oz mašini ter zakaj je to dobro oz. ni.

zdej je pa že kar nekaj vprašanj....bojo kmal tut kaki odgovori padli?
:kij :kij :kij
jurchi v wannabe coupeju :D
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Oddušel speljan proti loputi je dober samo za ekologijo ;)

Za motor pa je vsekakor bolje, če mu ne napeljaš nazaj med zrak tiste oljne hlape ampak mu pripelješ čimveč svežega zraka ;)
ZUP RACING KLUB KRANJ       ZUP design d.o.o.
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! :rit
Slika Slika Slika
mloncar
Uradni fotograf kluba ZUP racing
Prispevkov: 732
Pridružen: 18 Mar 2005, 14:48
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mloncar »

še en mogoče koristn link: http://www.bgsoflex.com/intakeln.html

prva stvar, ki me zanima.. ..od kod do kod merimo dolžino sesalnega "kanala" (intake runner) pri posamičnih loputah/fergazerjih? od sesalnega ventila do lopute, ali do konca trobentice? pri "klasičnih" sesalnih kolektorjih se dolžina sesalnega kanala meri od ventila pa do komore ali do lopute?

me pa še neki zanima.. ..npr. mamo N/A 2.0 motor, pri katerem hočemo met max. moč pri 6500RPM in pa max. navor pri 3500RPM (izmišljen teoretični primer). a se razlikuje intake runner length če delamo "klasični" sesalni kolektor ali če delamo sesalni kolektor za ITBje/fergazerje?? pri obeh sesalnih kolektorjih želimo imeti max. moč in navor v istih predelih motornih vrtljajev!!!!
Dizel za ogrevanje,
Plin za kuhanje,
Bencin za avtomobile :-)
Odgovori