Ojačitve, kje, kako in s čim?

Pleh, rja, ojačitve, šipe...
Odgovori
RegY
Madafakaaaa
Prispevkov: 11
Pridružen: 10 Okt 2004, 20:29
Kraj: MariboR
Kontakt:

Ojačitve, kje, kako in s čim?

Odgovor Napisal/-a RegY »

lepo da ste naredili ta topic, me veseli, da je končno en taki forum...
ko sem ga videl, sem se namreč spomnil na eno vprašanje, ki me že dolgo daje nekje odzadaj v mojih malih možganih:

ko se poveča moč na motorju se zaradi zvijanja in večjih obremenitev, mora seveda tudi ojačat karoserijo (recimo da greš iz osnovnih 80KM, na ene turbo kite, ki prodrejo globoko, da zaženeš na 300KM - teoretično govorim). kaj se ob tem naredi, ojača? praktično me zanima... kam se švasa zadeva...

hvala že vnaprej ;)
tukaj je pa en dober plac za en ful dober podpis
Gost

Odgovor Napisal/-a Gost »

Hm to je res delikatno vprasanje. Po moji logiki je pri vsakem avtu drugace. Predvsem mislim da je treba ojacati polosovine in sklopka in use ostalo se ti bo prej polomil kot avto na pol strgu. drgac se pa jača celotno podvozje in sicer z cevmi podobno kot bi delal kletko za notranjost. Bols pa je itak kupt pol podvozje od ene podobne zverine...
Regy pa da nimaš slučajn u mislih tojga getza na 300 konjev dat k te bomo kr psihiatru rajs peljal... :shock:
Uporabniški avatar
Pugi
N2O addiction team founder
Prispevkov: 2148
Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
Kraj: Turbolandija
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Pugi »

Mors vedt, da tud ojacitve dost vagajo, tko da pridejo v postev tud druge bremze seveda pa kako dodatno oko vrzi na vzmetenje. Stange se varijo. Za osnovo lahko nardis štrebe (štange) od koloteka do koloteka.. Spodej in zgorej. (strutt brace)

Notri se pac varijo stange na karoserijo - torej vse sleces in potem zavaris...
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
RegY
Madafakaaaa
Prispevkov: 11
Pridružen: 10 Okt 2004, 20:29
Kraj: MariboR
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a RegY »

Anonymous napisal/-a:Regy pa da nimaš slučajn u mislih tojga getza na 300 konjev dat k te bomo kr psihiatru rajs peljal... :shock:
hehe... prepozno, sn že redni gost :D pa poznam enega tipa iz hrvaške, ko je dal noter 2,0 coupe mašino pa turbokit gor obesil... pa dobil ven okol 300KM+ - baje!

ampak tega nimam jaz v namenu... če ga bi spravil na 100KM(+10?), bi bil uhuhu presrečn

za to bi pa menda kr bli dovolj samo strut-bracei, ne?

Strut brace mas zato da se ti v ovinkih zadeva ne krivi. Ce bi povecal za 10KM ne rabis cist nic...
tukaj je pa en dober plac za en ful dober podpis
iKst
...
Prispevkov: 350
Pridružen: 12 Okt 2004, 10:27
Kraj: Trbovlje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a iKst »

Ena stvar je strut brace, ki je štanga ki povezuje amortizerje (strut tower, tista zadeva kjer je amortizer navrh gor pritrjen na karoserijo). Strut brace pamaga proti zvijanju karoserije. Ko se avto hoče zvijat in hoče ena stran avta gor se avtomatično hoče dvingnit tudi nasprotna stran in tako ena drugo "šponata" in preprečujeta zvijanje.

Strut brace lahko montiraš spredaj in zadaj. Odvisno je tudi kaj bi od avtomobila rad. Nasploh trši avto ne pomeni vedno izboljšanja. Mehkejši avto se bolj prilagaja podlagi in nasplošno rečeno ima več gripa v ovinkih. Trši avto pa je na račun slabšega oprijema veliko bolj neposreden za vozit in ima boljši handling.

S strut braci lahko delno tudi upravnavaš oversteer/understeer. Tudi tukaj lahko nasplošno rečemo da trši sprednji del povzroči understeer, trši zadnji del pa oversteer. Ampak tako uravnavanje pride pomoje v poštev šele takrat, ko imaš že podvozje stunano po tvojih željah, ker z amortizerji in fedri se lahko doseže zelo opazne razlike, medtem ko se s stvarmi kot so strut braci lahko uravnava fine nastavitne.

Poleg strut bracov imaš še možnost zavarit kletko v avto, ki še bolj utrdi karoserijo, ampak je pomoje že mal preveč hardcore za na cesto.
High on LSD
Uporabniški avatar
PiLLLe
Ročna freak
Prispevkov: 387
Pridružen: 12 Okt 2004, 13:09
Kraj: lublana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a PiLLLe »

Ja jst sm glih preducerjsnem govoru z enim tipsonom k fura v nevem kje jugo pokalu al kje v glavnm ma roza jugica men se zdi :) no pac debata je bla o jugicu ker jst tut hocm jugica sam eno zverino ne prdilice k so na cest :P :) Hm karoserijo je ojacu z plehom 2mm debelim tko da ga je na en konc privariu da je drzal ko je on z kladvom touku da je dobilo zeljeno obliko :) nevem mal sm cudn povedu bom si sposodu kakega digija pa su pofotkat :) Hm pol kar se tice ojacitv je rollbar pa strutbar pa se kj bi se najdl. :) je pa res da se ti to nesplaca delat ce si naredu tuning za kakih 20km :) je kr neki dela s tem. najdrazje kar te pride so pomoje polosovine ksne sklopke, bremze, roke... itd itd :)

No mal sm se raztipku upam da ste postekal :P :)


LP PiLLLe
Some of you may have been born wild, but i was born to f uck in style :P :DSlika
Uporabniški avatar
Slide
Professional Drifter
Prispevkov: 159
Pridružen: 12 Okt 2004, 12:38
Kraj: Trboule(matk****)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Slide »

Hmmm...
Prvič slišm da se s strut brace-i uravnava over/understeer...s tem samo preprečiš karoseriji da bi se pigala...torej ji povečaš vzvojno čvrstost...
Ne pravim da tisto ni res, samo ne vem če prav brace-i močno vplivajo na pre/podkrmiljenje :?: Nisem še zasledil tega no...

S stabilizatorji(sway bars), se pa potem lažje uravnava over/understeer...Oziroma nagibanje vozila...
Recimo debelejši oziroma trši stabilizator zadaj pomeni več oversteera ali živahnejšo ritko, debelejši prednji stabilizator, pa pomeni več understeera/podkrmarjenja oziroma bežanja nosu iz ovinka...
Za hitro vožnjo(na čas) naj bi bila najboljša rahlo nevtralna do rahlo prekrmarjena nastavitev...

Seveda pa na to vpliva tudi nastavitev samih blažilnikov in izbira vzmeti, vendar pa te v večji meri vplivajo na over/understeer na neravnih podlagah...avto bo s tršimi vzmetmi na zadnji osi "poskakoval" na neravninah in posledično zaradi tega prekrmaril...

Drugač je pa tko ko je že iKst reku, najtrše ne pomeni najhitrejše, pri avtu z zadnjim pogonom, mehko vzmetenje lahko bistveno pripomore k trakciji...vendar pa zgubiš na vodljivosti in "ostrem" občutku na volanu...kompromisi torej...ampak o tem bi lahko pisal strani in strani...
Ponavadi je pa v praksi težko doseč ideal iz teorije :wink:
Pa še to...na običajni(neravni) cesti, je zelo trd avto ponavadi počasnejši od nekoliko mehkejšega...
S tem ne mislim Ferrari vs Citroen Diana, ampak recimo...Če vzamemo zelo zmogljiv avto...recimo BMW M3 in mu namontiramo KW nastavljivo podvozje...
V najmehkejši nastavitvi bo avto še vedno bistveno bolj trd, kot večina normalnih avtomobilov, pa se bo po cesti peljal zelo zelo hitro...ker bo pač vzmetenje dovolj dobro likalo neravnine, a preprečevalo nezaželena nihanja...
Na dirkališču pa ga bo že "navijalo"...in ne bo tako hiter kot če bi bil nastavljen na najtršo možno stopnjo...
Na cesti pa bo z najtršo nastavitvijo poskakoval in zaradi tega zgubljal na oprijemu...
Upam da sem vsaj približno ilustriral, kaj mislim...

Aja...ojačitve :oops:
Sej so že pjebi povedal...mogoče še vzdolžne ojačitve po pragovih...

LP, Slide
Slika
Understeer is when the driver is scared, Oversteer is when the passengers are scared
Uporabniški avatar
PiLLLe
Ročna freak
Prispevkov: 387
Pridružen: 12 Okt 2004, 13:09
Kraj: lublana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a PiLLLe »

lepo povedan slide :)
Hm zdj kokr sm jst opazu ma vecina serijskih avtov full prevelk understeer, no saj usi avti k jih mamo/smo mel majo understeer.
Hm ja kaj se aja ce ma avto previsoko tezisce je tut bl vrjetn da bo na ovinkih malce zdrsavu :)
No bom kr zakljucu :) i talk to much :)

LP PiLLLe
Some of you may have been born wild, but i was born to f uck in style :P :DSlika
iKst
...
Prispevkov: 350
Pridružen: 12 Okt 2004, 10:27
Kraj: Trbovlje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a iKst »

Slide, sej mogoče sem mal nerodno tole povedal. Strut brace sigurno nima kakšnega velikega vpliva na ravnotežje avtomobila, pa tudi nasploh je sprememba precej majhna. Se pa vseeno nekaj pozna. Sploh če se karoserija recimo precej zvija in daš strut brace samo zadaj se bo sprednji del že vseeno zvijal zadnji pa bo bolj tog, kar povzroči oversteer.

Vsekakor bi pa priporočal menjavo stabilizatorjev. Res ni to ravno ojačitev karoserije, ampak je pa ena od najcenejših in zelo učinkovitih predelav nasploh. Razlika je kot noč in dan. In če mislite, da se vam s športnimi vzmetmi avto skoraj ne nagiba več motre obvezno probat razliko s stabilizatorji :)
High on LSD
Odgovori