Stran 1 od 1

izpušni kolektor - kaj moram vedeti ?

Objavljeno: 16 Nov 2006, 17:34
Napisal/-a n33yo
No torej zadeva je taka :)
zima trka na vrata avto sem pospravil v garažo na zimsko spanje in ker bo celo zimo stal sem se odločil da si bom med tem časom naredil izpušni kolektor za mojo hondo :D pa katalizator bom tud dol ruknu
zdej prirobnico sm si že zrisov in mi jo bojo enkrat drug tedn odrezal 8-[
zdej se pa pojavijo vprašanja :-s

trenutno original kolektor je 4 - 2 - 1
zdej me zanima kera varianta je bolša 4-2-1 ali 4-1 predvsem me zanima kakšna je razlika če sploh je
rad bi pa pridobil malo navora če se sploh da na ta način
(ne mislm zdej ne vem kakšne številke že čist malenkost bi biu zadovoljen, ker za turbino trenutno ni financ) > mogoče kdaj u prihodnosti 8-[

u glavnm če mi lahko kdo svetuje kako pa kaj mi da kakšne napotke bi biv zelo vesel O:)

LP
n33yo

Objavljeno: 16 Nov 2006, 18:15
Napisal/-a mloncar
če poznaš nekoga, ki že ima na ESIju performance izpušni kolektor in da vredu dela, potem je najbolje, da kopiraš tisti dizajn, kajti nekaj na pamet delat je kr riskantno - lahko da bo vredu, je pa tudi vlka verjetnost, da ne bo ](*,) Tudi sam se bom verjetno čez zimo lotil tega.

Kolikor je meni znano sta pri 4-2-1 kolekotrju moč in navor bolj enakomerno razporejena čez celotno RPM območje, medtem ko so 4-1 kolektorji delani za ožje RPM območje (ponavadi za visoke vrtljale). Načeloma je pa tako - daljši kot je izpušni kolektor več moči in navora bo v višjih obratih in krajši kot je kolektor več navora in moči bo v nižjih obratih. To velja za izpušni kolektor, za sesalni kolektor naj bi bilo ravno obratno (torej daljši kot je, več moči/navora bo v nizkih obratih in obratno). Nekih gromozanskih pridobitev na konjenici s izpušnim kolektorjem ne moreš pričakovati, kajti kolikor sem videl izpušni kolektor od ESIja je ta že v osnovi precej dobro narejen (napram kakim evropejcem).

Objavljeno: 16 Nov 2006, 18:23
Napisal/-a n33yo
aha torej 4-2-1 pa krajši ker bi pač rad navor v nižjih obratih :) sicer ne mislm zdej da bom ne vem kakšn navor dobu iz tega samo malenkost se bo pa že poznalo > upam ker bom tud katalizator dol dav
bom pa še mal pogledu po netu če je kakšen pametn da bi ka koperov enostavno O:)

Objavljeno: 20 Nov 2006, 21:46
Napisal/-a BTN
Se ti bo kar poznalo.

Objavljeno: 20 Nov 2006, 23:50
Napisal/-a drmo
n33yo napisal/-a:aha torej 4-2-1 pa krajši ker bi pač rad navor v nižjih obratih :) sicer ne mislm zdej da bom ne vem kakšn navor dobu iz tega samo malenkost se bo pa že poznalo > upam ker bom tud katalizator dol dav
bom pa še mal pogledu po netu če je kakšen pametn da bi ka koperov enostavno O:)
prvič slišm hondaša govort o navoru....ponavad je: navor? kaj pa je to? :crknu:

p.s: pa brez zamere :D

Objavljeno: 21 Nov 2006, 19:39
Napisal/-a n33yo
ja pač pogrešam mal navora pr prejšnjemu avtu ga je blo mal več in je lepo vlekl tud čez 200 tega moram pa skos terat v obrate #-o bomo vidl če bo kej ratal O:)

Objavljeno: 29 Mar 2007, 07:48
Napisal/-a apolan san
mloncar napisal/-a: Načeloma je pa tako - daljši kot je izpušni kolektor več moči in navora bo v višjih obratih in krajši kot je kolektor več navora in moči bo v nižjih obratih.
Aja? hmm.. mene pa zanima kako dolocit kje se ukrivi izpusni kolektor na dol. Pri tistem kolektorju v hemingwayevi temi gre nekih dobrih 5 cm naprej potem pa se kar strmo zakrivi na dol. Obstajajo neka splošna pravila glede te "krivosti" kolektorja?

Recimo dirkalni kolektor od TRDja (toyota racing development) za 4ag ali 3sge mašini zgleda nekaj podobnega temu (ne najdem original slikce):
Slika

Motor se vrti uporabno od cca. 8.000-11.000 rpm.. je potem zato tako "dolg"? zakaj pa tako zakrivljen?

lp,sašo

EDIT: še en primerov kako to zgleda na toyotini "G" mašini..

Slika

Objavljeno: 29 Mar 2007, 17:40
Napisal/-a apolan san
aha tnx, sam ne razumem zakaj je dobro da je kolektor čim daljši hitreje ko se vrti motor. Ponavadi je za visoke obrate vse krajše (kar se sesanja tiče vsaj). Obstaja tuki kakšna kmečka logika? zakaj mora bit ravno kolektor dolg?