Stran 1 od 2

Stabilizator - swaybar

Objavljeno: 19 Feb 2007, 18:08
Napisal/-a kennmann
Pozdrav! Glede na to, da sem prebral ze velik o tej zadevi, nimam pa 200$+shipping, da bi ga narocil za moj avto, me zanima, ce si ga je mogoce naredit sam.
Swaybar je (kot itak vsi vemo) ravna vzmet, in je narejena iz enakega materiala kot so vzmeti na avtu, torej spring steel. Zdej pa mene zanima, kako se da ta material obdelovat, oblikovat itd. Ga je potrebno segret, in potem krivit, kako ga krivit, da ne poci, ali izgubi vseh lastnosti trdnosti in proznosti, poleg tega ga je pa po oblikovanju treba dat kalit.
tle je en fajn link za prebrat,
http://www.theherd.com/articles/swaybar.html
mene pa zanima vase mnenje in izkusnje.

LP
Kennman

Objavljeno: 19 Feb 2007, 19:30
Napisal/-a _BANDIT_
200$ za shiping iz kje?

Objavljeno: 19 Feb 2007, 19:46
Napisal/-a bajta
napisu je 200$ + shipping *

Objavljeno: 19 Feb 2007, 22:13
Napisal/-a kennmann
200$ PLUS shipping tam okol 80$....

Objavljeno: 19 Feb 2007, 22:44
Napisal/-a Ferrarist
smo že nekej študirali in prišli do zaključka,da je najboljše(če obstaja varianta) dodat še enga,alpa istemu pač zmanjšat ročico alpa na roki vpet čim bolj ven...

Objavljeno: 20 Feb 2007, 01:58
Napisal/-a kennmann
Se en dodaten bi bil prevec, ker raste trdota s 4. potenco debeline.
Kar se pa vpetja tice...hm mogoce pa res, samo bi blo treba menjat tako koncne tie rode kot tud tiste dele, ki se na sasijo pritrdijo...
Kje ste se pa to menli, o swaybarih? Tle kje na forumu? Bi si mal prebral...
Po moje bi blo najlazje naredit novo iz debelejsega materiala, samo ce bi znal pravilno segrevat .... za krivit ni tolk problema, mam dostop do preše... :D
se kako mnenje?

Objavljeno: 20 Feb 2007, 12:34
Napisal/-a Ferrarist
debelejše palce se dobi,ampak so drage kot žafran,glede segrevanja pa imaš različne variante materialov-nekateri vzmetni materiali imajo celo tako sestavo,da ko ga zviješ,se pač segreje in ta temperatura ga ?zakali?
pogovarjal pa sem se z enim možem tle pri nas(vzmeti bačar),pa mi je dal naslov od ene firme mislim,da v ptuju,ampak sem ga zgubil...je pa rekel,da bo stvar 200 eur/kom sigurno,če ne še več...

Objavljeno: 24 Feb 2007, 11:30
Napisal/-a 205t16
Tista firma ki jo omenja Ferarist je PVT ali PTV (ptuj tovarna vzmeti) firma dela same velike vzmeti...pomojem materijal ni tako drag...Bačar je najbrš mislu da bi ti to stvar izdelali. Kar se tiče kaljenja uzmetnega jekla pa tako-je že "jekleno" in ga je potrebno po preoblikovanju samo popuščati 200-250C° da odpravimo notranje napetosti

Objavljeno: 26 Feb 2007, 19:55
Napisal/-a kennmann
205t16 napisal/-a:Tista firma ki jo omenja Ferarist je PVT ali PTV (ptuj tovarna vzmeti) firma dela same velike vzmeti...pomojem materijal ni tako drag...Bačar je najbrš mislu da bi ti to stvar izdelali. Kar se tiče kaljenja uzmetnega jekla pa tako-je že "jekleno" in ga je potrebno po preoblikovanju samo popuščati 200-250C° da odpravimo notranje napetosti
evo!! To sem hotu zvedet!! hvala!! edin problem je k ne najdem nikjer kontakta za Tovarno vzmeti Ptuj!
po mojih "raziskavah" bi rabu high carbon spring steel, npr. HDMB ali OTMB alloy, kako toplotno zakrivit in potem segrevat za koncno obliko in trdoto, bi pa lahko oni vedli.
Kako bi lahk prisel do kaksne njihove telefonske? Na TISu mi nic ven ne vrze, prav tako ne na najdi.si ali na google.com!
Kennman

p.s.: edin kar bi js rabu, je pac taksna high carbon stanga 19-20mm, iz vzmetnega jekla, ki bi jo sam preoblikoval po "modelu" zdejsnjega stabilizatorja.
to pa upam da ne bi blo 200€?!

Objavljeno: 26 Feb 2007, 20:50
Napisal/-a Ferrarist
ne,ne...telih 200 eur je komplet narejena stvar...je pa tale firma,ja...je reku bačar,da delajo oni vzmeti za vagone itd,da se dajejo samo z debelimi vzmetmi...

Objavljeno: 26 Feb 2007, 21:00
Napisal/-a kennmann
Ferrarist napisal/-a:ne,ne...telih 200 eur je komplet narejena stvar...je pa tale firma,ja...je reku bačar,da delajo oni vzmeti za vagone itd,da se dajejo samo z debelimi vzmetmi...
a mas ti mogoc od tega Bačarja kak kontakt? da magar njega vprasam za telefonsko od TVP?

Objavljeno: 26 Feb 2007, 23:11
Napisal/-a monster_d
Nebos verjel ampak iskalnik aka najdi.si dela cudeze :D

http://www.tvp-vzmeti.si/kontakt.htm

lp

Objavljeno: 27 Feb 2007, 07:45
Napisal/-a kennmann
ho ho ho :) stari ti si ZAkon :D haha HVALA!
K.

Objavljeno: 27 Feb 2007, 17:18
Napisal/-a 205t16
Glede vzmeti za vagone....Bačar je naroču pr nih dva fedra za okras...od oka...premer 350, višina 600, žica od 40 , teža 50kg =D> =D>

Objavljeno: 23 Mar 2007, 23:36
Napisal/-a kennmann
evo model na TVP je ful car in se da vse z njim zment in mi bo naredu debelejsi swaybar.
Kar se podvozja tice, poleg bodocega swaya, so gor ze KYB Ultra SR, na montazo se caka 50 kom poliuretanskih silenov, ki trenutno bivakirajo na pisalni mizi... :D
tako, poleg fedrov H&R je to to o podvozju...

no, ker se avto ne dela v smislu dragracov, ampak bolj "ovinki performance" , se bojo naslednje stvari delale v smeri weight distributiona... avto bo sicer spredaj tezko olajsat (edin acu v prtljaznik), bom ga pa obtezil zadaj,verjetno s kaksnimi masivnejsimi ojacitvami.
Ma kdo kaksn predlog, kam bi se taksne "utezi" najbolje montirale? Cim nizje verjetno, da se spusti tezisce nizje ne? V ravnini zadnje "osi"?
LP
Kennman

Objavljeno: 24 Mar 2007, 07:16
Napisal/-a corsa_A
Brez da bi stehtal diagonale je brezveze kaj delat, pejt do enega dirkača ti imajo ponavadi vage in ti bo stehtal tako boš videl kje imaš težišče in kakšne teže imaš na posameznem kolesu, potem lahko razporediš npr akku.

Objavljeno: 24 Mar 2007, 07:31
Napisal/-a alanq4
Idealno bi bilo da imaš vso maso med obema osema, na sredini in čim nižje.
Drugače sem pa imel v svojem prvem avtu (ford fiesta) v prtljažniku woofer in akumulator, avto pa je bil samo spredaj znižan in se je presenetljivo dobro peljala čez ovinke.

Objavljeno: 24 Mar 2007, 08:36
Napisal/-a mloncar
kennmann napisal/-a:evo model na TVP je ful car in se da vse z njim zment in mi bo naredu debelejsi swaybar.
kakša je cena?

Objavljeno: 25 Mar 2007, 00:40
Napisal/-a kennmann
alanq4 napisal/-a:Idealno bi bilo da imaš vso maso med obema osema, na sredini in čim nižje.
Drugače sem pa imel v svojem prvem avtu (ford fiesta) v prtljažniku woofer in akumulator, avto pa je bil samo spredaj znižan in se je presenetljivo dobro peljala čez ovinke.
ja stekam ja, da bi bla teza "zbrana" v eni sami tocki...
hec je v tem, da sem vagal avto na smetiscu (ne se smejat...) no in ma sprednji del 590kg, zadnji pa 410kg, brez voznika.
vem da je to tko okvirno, ampak za orientacijo je. Glede na to razmerje 59:41 bi rad dosegel recimo okol 60:50. Sprednjega dela se ne da olajšat, še posebej zato ne, ker pride notr kompresor, IC, cevi itd..., tko da bo treba "obtezit zadaj.
Ma kdo kaksno idejo, kje? sam sem razmisljal tako, da bi pri ojacitvi spodnjega dela sasije zadaj uporabil vec in jeklene profile(ali cevi), spredaj pa manj in alu cevi. Res bi rad dal obtezitev cim nizje tlom, torej mogoce med vpetje zadnjih rok? Zgleda bi bilo potrebno dat zadaj okoli 90 kg... to se mi pa zdi precej velik...
evo za priblizno predstavo se shema mojega podvozja:
http://shrani.si/?podvozjeshwjz9.jpg
od zgoraj:
http://shrani.si/?tloriswjza.jpg
in slika, sicer bolj slaba...
http://shrani.si/?img91901085060.jpg

Objavljeno: 25 Mar 2007, 00:41
Napisal/-a kennmann
mloncar napisal/-a:
kennmann napisal/-a:evo model na TVP je ful car in se da vse z njim zment in mi bo naredu debelejsi swaybar.
kakša je cena?
za ceno je reku da se ne ve tocno, ampak da bi znalo bit okol 80 EUR. Se mi zdi kr ugodno no.
Kennman