Še nekaj osnov o N2O

Lepljenje na sedež... Pozor, samo za tiste ki ločijo bat od cilindra!
Uporabniški avatar
G0lden
Zlatko z lopatko
Prispevkov: 5
Pridružen: 12 Okt 2004, 22:09
Kraj: Maribor in okolica

Še nekaj osnov o N2O

Odgovor Napisal/-a G0lden »

NITRO

Torej ker že v vsaki dirkalni arkadi nastopa N20, pa redko kdo točno ve kaj to je,kaj šele da bi vedel kako točno deluje.
Zato se bom v tem postu potrudil da razložim nekaj čisto osnovnih pojmov o N20.

Torej zmotno je prepričanje da je nitro super eksplozivno gorivo ali kakšen jogurt. Torej N2O (didušikov oksid) je neeksploziven plin in njegova raba ima podoben namen kot turbo polnilci ali kompresorji - povečati delež kisika v zmesi.

Inštalacija N2O sistema niti ni take zelo enostavna. Od začetka že izgleda enostavno, potem pa ko začneš stvar testirat pa vidiš, da ni dovolj samo montaža tega sistema ampak je potrebnih še kar nekaj dodatnih prilagoditev na motorju. Od drugačnih svečk, ponavadi večoktanskega bencina (priporočeno-da ni klenkanja).....
Osnovni set se sestoji iz jeklenke (atestirana na 200 bar), na kateri je ventil za odpiranje in zapiranje jeklenke(ponavadi ročni), dveh elektroventilov (eden za N2O, drugi za bencin), stikala na dušilni loputi, ON/OFF stikala, Y-člena, dveh šob s katerima doziramo količino plina in bencina in s tem tudi število dodanih konjev, visokotlačnih cevi in še par drobnarij.
Pa še glede tega, zakaj imamo zraven še dušik, se pravi vez 2 dušika in en kisik. Čisto preprosto. Ta vez je obstojna in ne reagira z mazivi. Marsikdo se ob tem vpraša, zakaj nebi rajši napeljal v motor kar direkt čisti kisik, ki ga je povrhu še lažje dobiti kot N2O. Zato, ker čisti kisik reagira z mazivi v motorju in zadeva zelo hitro eksplodira, se ti vže motor in ob tem razvije tako visoko temperauro, da ga niti pogasiti ne moreš zlahka.
Za to, da pa se v cilindru ne razvija previsoka temperatura pa je treba dodajati več bencina v zmes. Če je zmes "revna" se pravi da je v njej malo bencina, je potem v njej toliko večji delež kisika in ta kisik omogoči popolnejše izgorevanje in s tem višje temperature v cilindru, kar pripelje do topljenja batov, žarenja svečk itd itd... Če ustvarimo zmes, ki je "bogata" z bencinom, se pravi ima manjši delež kisika, lahko s tem uravnavamo temperaturo v cilindru in s tem praktično zelo zmanjšamo temperaturne poškodbe motorja zaradi uporabe N2O sistema.
Pri motorjih brez N2Oja za to skrbi lambda sonda, preko katere računalnik dobi potreben podatek za uravnavanje razmerja bencin/zrak.

S pravilno izbranim sistemom N2O lahko dosežemo povečanje moči praktično od +25PS pa tudi do cca +300PS, spet odvisno od delovne prostornine motorja, števila cilindrov itd…
Za koliko z N2O sistemom povečamo moč ni odvisno od tlaka ampak od šob, s katerimi doziramo količino vbrizganega plina in bencina. Tlak mora biti na predpisanem nivoju (recimo temu na zelenem območju - pač odvisno od sistema, kako ima dimenzionirane šobe), ker če ni, itak ne doseže svojega efekta.
Kot sem že prej napisal, če pravilno dimenzioniraš še nekaj drugih elementov v motorju, se pregrevanje motorja v cilindrih in s tem termična obremenitev - topljenje batov, zelo zmanjša in lahko ta sistem uporabljaš večkrat in bolj sigurno. Potem ti ostane samo še mehanska obremenitev motorja, saj ti lahko zaradi tako povečane moči praktično zlomi kak del v motorju, ki ne prenese take obremenitve (glavna gred, ojnice, ležaji, ...)
Za koliko shotov zdrži jeklenka je odvisno od tega, kako veliko jeklenko imamo (koliko kg plina) ter kakšno količino vbrizgamo naenkrat v motor (se pravi kakšne šobe uporabljamo - za koliko dodatnih PS)

Motor pri eni minuti polnega plina porabi 5000 litrov zraka (pač odvisno od prostornine motorja). Zrak je zaenkrat zastonj ,N2O pa na žalost nekaterih ne, zato ga uporabljamo samo za pospeševanje cca 10-15 sekund in še tako vzdrži nekajkilogramska jeklenka za borih ducat shotov.


Se splača?!

V Evropi je raba N2O bolj ali manj nerazširjena,čeprav (malo zgodovine) so Nemci med drugo svetovno vojno vbrizgavali N2O v letala ki jim je na visoki višini zaradi redkosti kisika,slabše zgorevalo gorivo...

Toliko bolj so na N2O nori Američani,ki ga uporabljajo tudi v večini sebi lastnih avtomobiliskih športih..
DRAGSTERJI denimo gredo še korak dlje ,tam so N2O zmešali z alkoholom in dobili nitro metan (CH3NO2) ..SILA UČINKOVITO GORIVO.
Nitro metan ima zaradi slabše vnetljivosti sicer manjšo specifično energetsko vrednost,vendar ga lahko naenkrat zgori celo do osem krat več in še bistveno manj zraka porabi za eksplozijo.Enajstliterska dragsterjeva mašina iztisne tudi do 6000 konjskih moči!!


Seveda je bi se o N2O sistemih dalo pisati še veliko. Naprimer o tem, da v osnovi obstaja 2 sistema. WET in DRY.
Ta, ki ga poznamo mi je WET (mokri), kar pomeni da poleg plina vbrizgavamo tudi dodatni bencin). Pri DRY sistemu se dodatni bencin ne vbrizgava skupaj s plinom. Tega sistema ne poznam in predvidevam, da pri tem sistemu pač računalnik preko vbrizga dodaja več bencina. Če ga nebi, bi šel tak motor s takim sistem precej hitro v cvet.

Amerikanci recimo prakticirajo tudi računalnik, ki krmili N2O sistem. Ta zvezno dodaja in odvzema količino dodanega plina in bencina glede na obrate motorja ter tudi kontrolira lambda sondo. Če bi prišlo do kakršnekoli težave na dovodu N2Oja, bi računalnik preko lambde takoj zaznal napako v izgorevanju in ugasnil sistem ter s tem preprečil poškodbe motorja.
Poleg tega poznamo tudi večtočkovni ali multipoint N2O sistem…
Itd itd....

...popravil in dopolnil _BANDIT_
Slika
nightrider31
Majkl Najt
Prispevkov: 83
Pridružen: 10 Okt 2004, 21:02
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a nightrider31 »

koncno neka razumljiva razlaga

:twisted:
Slika
HUGO_BOSS
Seat Tuning Klub - predstavnik
Prispevkov: 57
Pridružen: 12 Okt 2004, 12:42
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a HUGO_BOSS »

zanimivo... celo še en ki ve da se splača NOS mešati z alkoholom.
Jaz sem gledal teste, ko so zadevo testirali. Mešali so pa tudi z vodo...

Naj bi pa to bilo vredu zato, ker ne pride do tako velikih temparatur...
in to pomeni, da lahko vbrizgaš veliko več NOS-a :wink:
Slika
_VeNoM_
Czechoslovakian tuner
Prispevkov: 436
Pridružen: 12 Okt 2004, 23:23
Kraj: Westside Connection
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a _VeNoM_ »

HUGO_BOSS napisal/-a:zanimivo... celo še en ki ve da se splača NOS mešati z alkoholom.
Jaz sem gledal teste, ko so zadevo testirali. Mešali so pa tudi z vodo...

Naj bi pa to bilo vredu zato, ker ne pride do tako velikih temparatur...
in to pomeni, da lahko vbrizgaš veliko več NOS-a :wink:

kaj pol je isti učinek???k mešaš zadevo??



lp venom
Lep pozdrav :kij _VeNoM_ :fertik:
HUGO_BOSS
Seat Tuning Klub - predstavnik
Prispevkov: 57
Pridružen: 12 Okt 2004, 12:42
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a HUGO_BOSS »

ma ne vem... nisem tak fen tega sistema zato si nisem kej preveč zapomnu kokr to, da je kao velik bolš če mešaš z alkoholom, ker pride do manjših temparatur v mašini in zaradi tega lahko dalj časa uporabljaš shote....
Slika
McLaren
McLaren fan number 1
Prispevkov: 33
Pridružen: 16 Okt 2004, 20:17

Odgovor Napisal/-a McLaren »

Evo v tem postu sem dobil odgovore na vsa moja vprašanja glede N2O-ja :D
Slika
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

HUGO_BOSS napisal/-a:zanimivo... celo še en ki ve da se splača NOS mešati z alkoholom.
Jaz sem gledal teste, ko so zadevo testirali. Mešali so pa tudi z vodo...

Naj bi pa to bilo vredu zato, ker ne pride do tako velikih temparatur...
in to pomeni, da lahko vbrizgaš veliko več NOS-a :wink:
Glej, če lavfaš mašino na nitrometan, potem ne vbrizgavaš več N2Oja.

Kolikor sem jaz zasledil iz člankov na netu, so vodo vbrizgavali vmes prvič pri ameriških vojaških letalih s turbo motorji, to pa zato, ker so bili narejeni tako, da so tubine filale par barov (ne vem koliko - recimo 3 ali 4 bare, ne vem) in so pač zaradi takega pritiska po eni strani full pridobili na moči, po drugi strani pa pri takem pritisku nobeno gorivo ne zdrži in se začne vžigati že samo od sebe, zaradi česa jim je prihajalo do klenkanja v motorjih in posledično potem do pregrevanja. Ker pa so v zmes mešali še vodo, so s tem kao ohladili zmes in ji znižali prag samovžiga.
Uporabniški avatar
2.7TT
Lost in space (big boot)
Prispevkov: 628
Pridružen: 12 Okt 2004, 09:41
Kraj: Skofja Loka

Odgovor Napisal/-a 2.7TT »

_BANDIT_ napisal/-a:Kolikor sem jaz zasledil iz člankov na netu, so vodo vbrizgavali vmes prvič pri ameriških vojaških letalih s turbo motorji
Kolikor je meni znano, so to prvic naredili Nemci in sicer so to spricali v Messerschmite (al kako se ze napise).

Drugace ze resno razmisljam o water/methanol injectionu.

http://www.snowperformance.net/

(zame pride v postev Boost CoolerČ Stage-2 MAF)

/jan
Charger
ProTuning
Prispevkov: 1334
Pridružen: 17 Okt 2004, 22:49
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Charger »

1.8T napisal/-a:
_BANDIT_ napisal/-a:Kolikor sem jaz zasledil iz člankov na netu, so vodo vbrizgavali vmes prvič pri ameriških vojaških letalih s turbo motorji
Kolikor je meni znano, so to prvic naredili Nemci in sicer so to spricali v Messerschmite (al kako se ze napise).

/jan

Nemci so uporabljali NOS. Prvi so vbrizgavanje vode uporabili Americani sredi druge svetovne vojne v svojih turbo-supercharged letalskih motorjih. Tako so lahko povecali tlak polnjenja brez da je prislo do klenkanja in posledicno poskodovanja motorja. Komur se hoce naj gre studirat literaturo, ki jo je proizvedla NACA pred, med in po drugi svetovni vojni. Kmalu zatem so prisli reaktivni motorji in razvoj batnih motorjev se je ustavil.
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Ja sej nekaj takega sem jaz napisal. O tem sem bral nekje na enem forumu že dolgo nazaj.
Uporabniški avatar
2.7TT
Lost in space (big boot)
Prispevkov: 628
Pridružen: 12 Okt 2004, 09:41
Kraj: Skofja Loka

Odgovor Napisal/-a 2.7TT »

Charger napisal/-a:Nemci so uporabljali NOS. Prvi so vbrizgavanje vode uporabili Americani sredi druge svetovne vojne v svojih turbo-supercharged letalskih motorjih. Tako so lahko povecali tlak polnjenja brez da je prislo do klenkanja in posledicno poskodovanja motorja. Komur se hoce naj gre studirat literaturo, ki jo je proizvedla NACA pred, med in po drugi svetovni vojni. Kmalu zatem so prisli reaktivni motorji in razvoj batnih motorjev se je ustavil.
Ne vem zakaj sem imel v glavi, da so to Nemci prvi noter spricali... eh, bo ze tako. Prepolna glava nepotrebnih podatkov, potem pa zmeda.

(ampak se vedno me matra ta stos z MAF controlled vbrizgom... )

/jan
Uporabniški avatar
G0lden
Zlatko z lopatko
Prispevkov: 5
Pridružen: 12 Okt 2004, 22:09
Kraj: Maribor in okolica

Odgovor Napisal/-a G0lden »

::? meni je tudi znan podatek o messerschitu :agrue:
Slika
Uporabniški avatar
2.7TT
Lost in space (big boot)
Prispevkov: 628
Pridružen: 12 Okt 2004, 09:41
Kraj: Skofja Loka

Odgovor Napisal/-a 2.7TT »

G0lden napisal/-a:::? meni je tudi znan podatek o messerschitu :agrue:
Ja, tko se je govorilo...

http://www.aviation-history.com/messers ... bf109.html

Torej, dejstvo je, da messerschmitt-i niso spricali NOS-a, ampak water/methanol.

Zdej, kdo je bil prej....

/jan
Uporabniški avatar
_BANDIT_
ZUP racing
Prispevkov: 1047
Pridružen: 07 Okt 2004, 10:09

Odgovor Napisal/-a _BANDIT_ »

Za tole pa prvič slišim...
Uporabniški avatar
2.7TT
Lost in space (big boot)
Prispevkov: 628
Pridružen: 12 Okt 2004, 09:41
Kraj: Skofja Loka

Odgovor Napisal/-a 2.7TT »

hemingway napisal/-a:No tkole je. Mozno je vbrizgavati vodo in alkohol pri N2O sistemu. Ampak da bi dobili zeleni ucinek hlajenja je veliko bolj prakticno da le povecamo kolicino goriva. To je pri N2O sistemu dokaj enostavno doseci saj le nekoliko povecamo pritisk bencina ali pa damo sobo ki ima vecji premer luknice. Tako dosezemo ucinek hlajenja motorja z odvecnim bencinom.
Pri turbo motorju pa ce hocemo doseci da bi povecali dotok goriva moramo menjati injektorje z vecjim pretokom, mocnejso pumpo za bencin in preprogramiranje racunalnika..., kar nanese bistveno vec denarja kot ce kupis kit za ubrizg vode mesane z alkoholom, cena je tam nekje okoli 300$ za cel kit. Se vedno pa je bolj pametno povecati dotok goriva. :band:
Zanimivo. Ampak zdej, za koliko povecat dovod goriva? Jaz imam menjane injektorje (original dve luknjici, sedaj stiri) in 4 barski tlacni regulator bencina. RSR mi je nastimal, da je v neobremenjenem stanju (idle) lambda tocno 1, pod polovicno obremenitvijo tudi lambda 1 (+/- 5%), pod full obremenitvijo pa 0,82...

Kam bi se lahko povecal vbrizg? Ali bi ga sploh lahko se povecal pod obremenitvijo?

/jan
HUGO_BOSS
Seat Tuning Klub - predstavnik
Prispevkov: 57
Pridružen: 12 Okt 2004, 12:42
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a HUGO_BOSS »

hemingway napisal/-a:No tkole je. Mozno je vbrizgavati vodo in alkohol pri N2O sistemu. Ampak da bi dobili zeleni ucinek hlajenja je veliko bolj prakticno da le povecamo kolicino goriva. To je pri N2O sistemu dokaj enostavno doseci saj le nekoliko povecamo pritisk bencina ali pa damo sobo ki ima vecji premer luknice. Tako dosezemo ucinek hlajenja motorja z odvecnim bencinom.
ok, je res, da se ne spoznam toliko na NOS, ampak se meni bolj logično in ceneje zdi vbrizgavati vodo kakor bencin ::?
ne vem koliko je komplicirano NOS sistem priredit temu, da vbrizgvaš mešanico, samo se mi nekako zdi da ne dosti...
Slika
djsly
Sivi N/A izstrelek
Prispevkov: 905
Pridružen: 05 Nov 2004, 09:21
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a djsly »

WATER/METHANOL injection stane okol 200$, NOS pač veliko več.

Zanima pa me kaj od tega bolj hladi bate?
:)
red_mamba
Mal več k dim
Prispevkov: 99
Pridružen: 16 Okt 2004, 10:11

Re: Še nekaj osnov o N2O

Odgovor Napisal/-a red_mamba »

G0lden napisal/-a:NITRO
tam so N2O zmešali z alkoholom in dobili nitro metan (CH3NO2)

ja valda, eni pa mate domišljija :D
megli
Pejnourt
Prispevkov: 2
Pridružen: 02 Dec 2006, 16:35

Odgovor Napisal/-a megli »

jaz imam pa za vas mogoče mal eno vprašanje?kje ponolno napolnite z nitrotom in koliko to stane?ter na koliko časa polnite?
Uporabniški avatar
Pugi
N2O addiction team founder
Prispevkov: 2148
Pridružen: 07 Okt 2004, 13:06
Kraj: Turbolandija
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Pugi »

Plin ma v sloveniji edino Messer, polnimo ko se sprazne, kar je pa odvisno od Shota. Za 200 maš cca 1 minuto 7 kilsko flašo, za 50 maš pa 5 kilsko flašo cca 4 minute pospešvanja.
1 hors v gobec pa 300 pod haubo, pa maš rešen. Večje, k sta obe številke, bolj maš rešen.
Odgovori