Turbina dizel-benz
Turbina dizel-benz
A mi lahko kdo odgovori na vprašanje, ki se mi postavlja že nekja časa in še nisem nikoli zasledil debate o tem?
Zanima me ali se turbine iz dizelskih in bencinskih motorjev kaj dosti razlikujejo med sabo?
Jasno mi je, da mora biti geometrija turbine (oblika, velikost, gostota, prenos) pač prirejena na določen motor.
Zanima pa me ali se te turbine razlikujejo med seboj tudi v materialih, zgradbi...? Se pravi, ali bi bilo zelo narobe, če bi dal recimo turbino iz dizla na bencinarja - ali obratno? OK, mogoče bi se vrtela ali prehitro ali prepočasi, ampak ali bi tudi zdržala (bencinski izpuh se verjetno kar precej razlikuje od dizelskega) ali bi jo polomilo ali stopilo?
Zanima me ali se turbine iz dizelskih in bencinskih motorjev kaj dosti razlikujejo med sabo?
Jasno mi je, da mora biti geometrija turbine (oblika, velikost, gostota, prenos) pač prirejena na določen motor.
Zanima pa me ali se te turbine razlikujejo med seboj tudi v materialih, zgradbi...? Se pravi, ali bi bilo zelo narobe, če bi dal recimo turbino iz dizla na bencinarja - ali obratno? OK, mogoče bi se vrtela ali prehitro ali prepočasi, ampak ali bi tudi zdržala (bencinski izpuh se verjetno kar precej razlikuje od dizelskega) ali bi jo polomilo ali stopilo?
Jaz sem skoz iskal bencinsko..........za svoj projekt.
Na koncu sem dobil dizelsko od omege..........kako se bo obnašalo, bomo videli......
Drugače pa je ta na izpušnem delu ravno tko velika, da ni neke "vizualne" razlike!! Ker sem pač potem gledal še samo velikost le-te!!
Po materialu ni razlike.........
Na koncu sem dobil dizelsko od omege..........kako se bo obnašalo, bomo videli......
Drugače pa je ta na izpušnem delu ravno tko velika, da ni neke "vizualne" razlike!! Ker sem pač potem gledal še samo velikost le-te!!
Po materialu ni razlike.........
Stare dizelske turbine so precej podobne bencinskim, dugacna je predvsem geometrija lopatic na turbinskem delu (prilagojena za manjse in pocasnejse pretoke plinov).
Novejse dizelske turbine pa imajo spremenljivo geometrijo lopatic, kar pri bencinskih ni in verjetno nikoli ne bo.
Drugace pa ja, turbina je turbina, vazno da laufa in polni.
/jan
Novejse dizelske turbine pa imajo spremenljivo geometrijo lopatic, kar pri bencinskih ni in verjetno nikoli ne bo.
Drugace pa ja, turbina je turbina, vazno da laufa in polni.
/jan
Se pravi, če sklepamo po kmečki logiki:
Če mamo turbo dizel motor z 12 litri prostornine, ki se vrti na max 2000 RPM in pri 1500 RPM doseže 2 bara polnjenja, potem
bo pol manjši, se pravi 6 litrski bencinar zavrtel tako turbino s šeenkrat več obrati motorja, se pravi bi moral pri pribl 3000-4000 RPM filat pribl 1 bar. Je tako ali se motim?
Če mamo turbo dizel motor z 12 litri prostornine, ki se vrti na max 2000 RPM in pri 1500 RPM doseže 2 bara polnjenja, potem
bo pol manjši, se pravi 6 litrski bencinar zavrtel tako turbino s šeenkrat več obrati motorja, se pravi bi moral pri pribl 3000-4000 RPM filat pribl 1 bar. Je tako ali se motim?
kakor vem se tudi pri bencinskih turbinah spreminja geometrija lopatic take turbine kakor vem se imenujejo hibridne turbine in so zelo drage2.7TT napisal/-a:Stare dizelske turbine so precej podobne bencinskim, dugacna je predvsem geometrija lopatic na turbinskem delu (prilagojena za manjse in pocasnejse pretoke plinov).
Novejse dizelske turbine pa imajo spremenljivo geometrijo lopatic, kar pri bencinskih ni in verjetno nikoli ne bo.
Drugace pa ja, turbina je turbina, vazno da laufa in polni.
/jan
... ne vem če ima 12l samo eno turbino ?_BANDIT_ napisal/-a:Se pravi, če sklepamo po kmečki logiki:
Če mamo turbo dizel motor z 12 litri prostornine, ki se vrti na max 2000 RPM in pri 1500 RPM doseže 2 bara polnjenja, potem
bo pol manjši, se pravi 6 litrski bencinar zavrtel tako turbino s šeenkrat več obrati motorja, se pravi bi moral pri pribl 3000-4000 RPM filat pribl 1 bar. Je tako ali se motim?
... pa ni hibridna turbina dvojna turbina, vzporedno vezana mala in velika, med katerima avtomatika preklaplja glede na potreben izkoristek (vrtljaje)...
... to zaenkrat nihče ne ve,... saj ni finta obratov, finta je v pretoku,... po moji logiki imajo D motorji zaradi večjega izkoristka pri enaki moči (ali npr. vrtljajih) večji volumen plinov kot bencinski (kubiki pri isti temp), je pa temperatura plinov nižja, kar pomeni, da so plini počasnejši in hkrati še gostejši,... turbina pa se suče glede na pretok in maso plinov, kar ustvarja energijo, zato ni pomemben faktor nižji vrtljaji D motorja... z restriktorjem (na konus) na izpušni strani pred turbino, pa lahko izpušnim plinom povečaš pritisk in jo bolj zasučeš (ali pa z dušenjem za turbino-glušniki)... teoretiziram, ker praktično še to nisem sam sebi dokazal...
... mogoče sem delno že dokazal, ker moja turbina na HDI-ju je začela pred časi cviliti in turbo pritiski občasno ne štimajo (to pravi tester) ,.. lahko da zaradi prevelikega dušenja???,... nekaj časa je bil FAP preveč zamašen in je mogoče zaradi tega delala na previsokih vrtljajih (večji pritisk plinov pri pospeševanju), ki jih hkrati z čipanjem (več goriva) ni prenesla...